زلزله ای قوی جنوب غربی ژاپن را لرزاند

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران: وقوع یک زلزله نسبتا شدید در ژاپن امروز شنبه موجب زخمی شدن حداقل 23 نفر شده است.

زلزله ای قوی جنوب غربی ژاپن را لرزاند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ زلزله نسبتا قوی امروز شنبه در نزدیکی شهر کوبه واقع در جنوب غرب ژاپن موجب زخمی شدن 23 نفر شده که حال 7 نفر آنان وخیم گزارش شده است.

پلیس ژاپن اظهار داشت، بیشتر زخمی شدگان این زلزله افراد مسن و سالخورده ای هستند که در زمان وقوع این حادثه قصد فرار داشته اند. بر اثر وقوع این زمین لرزه هیچ کسی کشته نشده است.

بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ژاپن شدت این زلزله بیش از 6.3 در مقیاس ریشتر بوده است و این زلزله خساراتی را به ساختمان های مسکونی این منطقه وارد نموده است.

این سازمان در ابتدا شدت این زلزله را 6 ریشتر اعلام نموده بود ولی سپس با تجدید نظر در این رقم آن را به 6.3 ریشتر افزایش داده است. کانون اصلی این زلزله جزیره آواجی در جنوب شهر کوبه بوده است و این زلزله در عمق 15 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

این زلزله در منطقه ای به وقوع پیوسته است که در سال 1995 میلادی نیز زلزله ای به قدرت 7.2 ریشتر موجب کشته شدن بیش از 6400 نفر شده بود.

ژاپن یکی از زلزله خیزترین کشورهای دنیا به شمار می رود. در مارس 2011 میلادی نیز وقوع زلزله شدید و سونامی سهمگین موجب کشته شدن بیش از 19 هزار نفر در این کشور شده و فاجعه اتمی نیروگاه فوکوشیما را به وجود آورد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 827

به "زلزله ای قوی جنوب غربی ژاپن را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله ای قوی جنوب غربی ژاپن را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید