سازمان های غیر دولتی؛ ابزار انقلاب رنگین برای آمریکا

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، دخالت آشکار آمریکا در امور هنگ کنگ چین با اقدام متقابل نیرومند از سوی چین رو به روست، 2 دسامبر/11 آذر، وزارت خارجه چین از تحریم پنج سازمان غیر دولتی آمریکا اطلاع داد.

سازمان های غیر دولتی؛ ابزار انقلاب رنگین برای آمریکا

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

حقایق فراوانی ثابت نموده است که چنین سازمان های غیر دولتی به اشکال گوناگون از مخالفان چین و اغتشاشگران هنگ کنگ حمایت نموده و آنان را به ارتکاب جنایات خشونت آمیز افراطی و فعالیت استقلال طلبی برای هنگ کنگ تشویق نموده اند، در شرایط ناآرام هنگ کنگ تقصیر آن ها بزرگ است.

در میان سازمان های غیر دولتی تحریم شده، بنیاد دموکراسی ملی آمریکا(ان یی دی) بدنام تر است. این بنیاد که لباس دموکراسی بر تن دارد، در حقیقت در سال 1983 از سوی دولت رونالد ریگان تاسیس شد که بیش از 80 درصد بودجه آن از سوی دولت و کنگره تامین می گردد، این بنیاد مخصوصا در فعالیت های سیاسی و جنگ روانی حاضر می شود، اما حضور خود دولت آمریکا در آن مناسب نیست.

بنیاد دموکراسی ملی آمریکا در سراسر دنیا تجربیات فراوانی در سرنگون کردن حکومت ها و برپایی انقلاب رنگین دارد، در بازی سیاست خیابانی ماهر است و بسیاری کشورها آن را به عنوان سیای دوم می شناسند.

هوانگ جی فنگ، یکی از سرنموده های مخالفان چین و اغتشاشگران هنگ کنگ از سوی ان یی دی با دقت آموزش دیده است. ان یی دی نه تنها مبالغ فراوانی به هوانگ اختصاص داده، بلکه به وی قول داده است که اگر از سوی پلیس بازداشت شده و مورد شکایت قرار گیرد، یاری اقتصادی کامل برای تحصیل در آمریکا یا انگلستان برای او در نظر گرفته خواهد شد. با پشتیبانی قوی ان یی دی، هوانگ جی فنگ در راه استقلال طلبی هنگ کنگ بسیار فعال است، او نه تنها هدف سیاسی روشنی مطرح نموده، بلکه با سایر سازمان های استقلال طلب هنگ کنگ نیز ارتباط برقرار نموده است.

در هنگ کنگ بسیاری از سازمان ها از جمله انجمن خبرنگاران هنگ کنگ با سازمان های غیر دولتی آمریکا ارتباط نزدیکی دارند. آنان از یک سو به نام کفیل خواسته هایی را بیان می نمایند و از سوی دیگر از صاحبشان وجوه نقدی و الزامات جنسی دریافت می نمایند.

در حقیقت در انقلاب رنگین بسیاری کشورها و مناطق، حضور سازمان های غیر دولتی آمریکا در چنین انقلابهایی احساس می گردد، به طور نمونه مناطقی مانند گرجستان، اوکراین و خاورمیانه. آنان معمولا با سوء استفاده از شرایط حساس، با جوسازی، سیاه نمایی و تحریف، نام دولت و رهبران فلان کشور را تخریب می نمایند، مردم، بخصوص جوانان این کشور را به انقلاب خیابانی تشویق می نمایند و نظم اجتماعی این کشور را کاملا مختل نموده، در نهایت بدون توسل به زور دولت این کشور را سرنگون می نماید، یا رهبر آن را وادار به برکناری نموده، سپس به وسیله انتخاباتی که ظاهرا عادلانه است، گروه مخالف که حامی آمریکا و غرب است را بر تخت قدرت می نشاند.

به دنبال افشای نقش بعضی سازمان های غیر دولتی غربی در برپایی انقلاب رنگین، بیشتر کشورها پی برده اند که باید با هوشیاری کامل، آن ها را تحت کنترل جدی و مدیریت قرار دهند.

ایران یکی از اهداف اصلی انقلاب رنگین آمریکاست، چندی پیش اعترضات خیابانی به علت افزایش قیمت بنزین در ایران رخ داد، سیاستبازان آمریکا فکر می کردند فرصتی فراهم شده است، سیا و بعضی سازمان های غیر دولتی آمریکا مستقیما پول نقد میان اغتشاشگران توزیع کردند تا آنان به قتل، آتش افزوزی و غارت بپردازند، اما در نهایت قصد آمریکا بار دیگر نقش بر آب شد.

24 اگوست امسال، ایران بنیاد دفاع از دموکراسی های آمریکا و مسوول آن را در فهرست تحریم قرار داد. این بنیاد که پس از رویداد یازده نوامبر تاسیس شد، پیشقدم در جبهه ضد ایرانی محسوب می گردد که یکی از حامیان خروج آمریکا از برجام است. این بنیاد صدها اعانه دهنده اقتصادی دارد که بیشتر آن ها از ثروتمندان یهودی آمریکایی هستند.

روسیه نیز یکی از کشورهای اصلی مورد حمله سازمان های غیر دولتی غرب است، سال 2012 روسیه قانون سازمان های غیر دولتی را به تصویب رساند و سال 2015 قانون سازمان های ناخوشایند را منتشر کرد.

اول ژانویه سال 2017 چین قانون مدیریت فعالیت سازمان های غیر دولتی خارجی در خاک جمهوری خلق چین را رسما به اجرا در آورد، این قانون ضمن تضمین فعالیت و حقوق سازمان های غیر دولتی خارجی در خاک چین، همچنین سبب شده است که بعضی سازمان های اشرار غیر دولتی غربی در چین فرصتی برای فعالیت نداشته باشند.

اما متاسفانه در منطقه هنگ کنگ قانون مشابهی وجود ندارد، در نتیجه چنین سازمان های غیر دولتی می توانند در بحران تجدیدنظر طرح قانونی این منطقه نقش بسیار بدی داشته باشند.

به قول یک ضرب المثل چینی سر گوسفند را آویخته، گوشت سگ را می فروشد! دنیایان حالا بیش از پیش متوجه شده اند که چنین سازمان های غیر دولتی تنها ظاهری آراسته دارند، اما در نهایت ابزاری بیش برای غرب در برپایی انقلاب رنگین نیستند.

تصمیم دولت چین برای تحریم سازمان های غیر دولتی آمریکا که در بحران هنگ کنگ نمایش بد از خود ارایه داده است، بدون تردید پیامی قوی است، مبنی بر این که اگر می خواهید انقلاب رنگین در هنگ کنگ راه ا ندازی کنید، جای اشتباهی را انتخاب نموده اید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 615

به "سازمان های غیر دولتی؛ ابزار انقلاب رنگین برای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های غیر دولتی؛ ابزار انقلاب رنگین برای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید