سالیوان: فکر می کنم دستیابی به راه چاره دیپلماتیک با ایران امکانپذیر است خبرنگاران

به گزارش مجله جاودان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید که جو بایدن از آنها خواسته تا با دعوت اتحادیه اروپا برای آغاز بحثها درباره ایران موافقت کنیم.

سالیوان: فکر می کنم دستیابی به راه چاره دیپلماتیک با ایران امکانپذیر است خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت، دیپلماسی باید بخشی از تلاشها برای حل مسائل با ایران باشد.

براساس گزارش شبکه الجزیره، وی در ادامه با اشاره به این موضوع که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از آنها خواسته تا با دعوت اتحادیه اروپا برای شروع مباحث پیرامون ایران موافقت نمایند گفت: فکر می کنم دستیابی به یک راه چاره دیپلماتیک امکانپذیر است؛ مهمترین مساله این است که پشت یک میز بنشینیم.

سالیوان در اولین تماس تلفنی خود بعد از حضور در کاخ سفید با همتایان خود در انگلیس، فرانسه و آلمان درباره مسائل مهم سیاست خارجی آمریکا از جمله ایران بحث و رایزنی نموده بود.

وی با اشاره به حضور نظامیان آمریکا در افغانستان و طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور برای خروج نظامی آمریکا از این کشور تا ماه مه نیز گفت که رئیس جمهور طی هفته های آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد نمود.

طبق نشانه هایی که از دولت جدید آمریکا وجود دارد، بایدن میخواهد در تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از خاک افغانستان تجدید نظر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1548

به "سالیوان: فکر می کنم دستیابی به راه چاره دیپلماتیک با ایران امکانپذیر است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالیوان: فکر می کنم دستیابی به راه چاره دیپلماتیک با ایران امکانپذیر است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید