سهم متروی تهران از بودجه ملی ، چرا هر ماه یک ایستگاه افتتاح نشد؟

به گزارش مجله جاودان، مدیرعامل متروی تهران گفت: سال جاری از بودجه کشور 55 میلیارد برای مترو پیش بینی شده بود که در بودجه سال 99 این رقم کاهش یافت.

سهم متروی تهران از بودجه ملی ، چرا هر ماه یک ایستگاه افتتاح نشد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، علی امام در مورد آخرین شرایط ورود واگن های جدید به متروی تهران گفت: ما تقریباً هر روز پیگیر تحقق قرار داد 630 واگن متری هستیم اما تحقق این قرار داد به دلیل دو مسئله ای که وجود داشت به کندی پیش می رود.

وی ادامه داد: مشکل نخست مربوط به نوع ارز پرداختی پیش بینی شده در قرارداد است که یورویی است و باید یورو به یوان تبدیل گردد که این موضوع با یک الحاقیه حل می گردد و این مشکل با سرعت کم در حال حل شدن است.

به گفته امام کارفرما در این موضوع شهرداری تهران نیست بلکه سازمان شهرداری هاست و این موضوع باید ازسوی آنها تسریع گردد.

مدیرعامل مترو افزود: قرار بود بانک عامل، یکی از بانک های خصوصی متعلق به کلانشهرها باشد که این بانک در لیست ساینا شور چین نیست و برای همین بانک دیگری برای این موضوع انتخاب شد. بعد از پیگیری های بسیار بانک جدید عاملیت کار را پذیرفته است اما این موضوع هم به کندی پیش می رود.

امام در پاسخ به پرسشی در مورد افتتاح های جدید ایستگاه های مترو تا خاتمه سال گفت: قرار بود در خط 7 مترو دست کم 3 ایستگاه دیگر افتتاح گردد اما به دلیل آنکه از 910 میلیارد اوراق مشارکت پیش بینی شده در سال 96 هنوز توسط یکی از بانک ها داده نشده است، افتتاح های مترو هم با مشکل روبرو شده است و نمی توانیم تا زمان تحقق بودجه در این رابطه قول مشخصی بدهیم.

امام در مورد پرداخت سهم مترو از بودجه کشوری نیز شرح داد: از 55 میلیارد تومانی که در بودجه سال 98 کشور برای توسعه مترو پیش بینی شده بود، 17 میلیارد تومان پرداخت شده و در لایحه بودجه 99 کشور هم برای متروی تهران 53.4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهم اندک مترو کمتر از سال گذشته شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 732

به "سهم متروی تهران از بودجه ملی ، چرا هر ماه یک ایستگاه افتتاح نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم متروی تهران از بودجه ملی ، چرا هر ماه یک ایستگاه افتتاح نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید