شریعتی نیاسر: پرورش افراد با توانایی مدیریت شرایط سخت ماموریت دانشگاه های بزرگ است

به گزارش مجله جاودان، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانشگاه های بزرگ ماموریت اصلی تری دارند که آن هم پرورش انسان هایی است که در محیط های سخت بتوانند قابلیت خود را نشان دهند.

شریعتی نیاسر: پرورش افراد با توانایی مدیریت شرایط سخت ماموریت دانشگاه های بزرگ است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار گردید، گفت: جامعه ما احتیاج به معرفی الگوها دارد و عنوان اصلی این همایش نیز به موضوع جامعه مربوط می گردد علاوه بر ماموریت های عنوان شده باید دانشگاه های بزرگ به ماموریت اصلی تری بپردازند که آن هم پرورش انسان هایی است که در محیط های سخت بتوانند قابلیت خود را نشان دهند.

وی اضافه کرد: برای اینکه دانشجویان در شرایط سخت مدیریت خوبی داشته باشند آزمایشگاه اجتماعی در دانشگاه های خارجی وجود دارد.

شریعتی نیاسر با اشاره به معرفی اساتید نمونه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری گفت: پیشنهاد میکنم گزیده ای از خاطرات و رفتار وی را در همایش عنوان کنیم، از سال88 دستورالعمل انتخاب استاد نمونه تدوین شد، تکریم شأن و منزلت اساتید برتر از اهداف این دستورالعمل بود. طی سالهای90 تا96 نزدیک به 394 استاد را از 47 مرکز آموزشی کشور معرفی کردیم، در سال گذشته هم معرفی شدگان از دانشگاههای مختلف بودند که سه نفر در علوم پایه 4 نفر فنی مهندسی ،علوم انسانی و هنر هرکدام سه نفر معرفی شدند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: جامعه دانشگاهی می تواند در همه بخش های مدیریتی کشور فعال باشد و فضای نشاط عمومی و به تصویر کشیدن الگوهای خوب نیز باید در محیط دانشگاهی فراهم گردد.

وی با اشاره به انتخاب سرآمدان آموزشی، گفت: باهدف معرفی افراد نمونه در آموزش عالی کسانی که فعالیت ویژه ای انجام دادند، انتخاب شدند که 7 نفر نیز به عنوان سرآمدان اموزش عالی امروز تقدیر می گردد، برای معرفی سرآمدان آموزشی هدف این بود که بتوانیم نقش آموزش را در ارکان مختلف جامعه به تصویر بکشیم.

شریعتی نیاسر در خاتمه گفت: تفاهم نامه ای بین سه وزارت بهداشت، علوم و آموزش و پرورش به امضا رسیده که امیدوارم با این تفاهم نامه همه وزارتخانه ها در موضوع سرآمدی آموزش فعال شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 198

به "شریعتی نیاسر: پرورش افراد با توانایی مدیریت شرایط سخت ماموریت دانشگاه های بزرگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتی نیاسر: پرورش افراد با توانایی مدیریت شرایط سخت ماموریت دانشگاه های بزرگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید