شیوه جدید استیو بانون برای پخش ویروس سیاسی

به گزارش مجله جاودان، به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، گویا استیو بانون مشاور سابق و افراطی ترامپ شیوه جدیدی برای پخش ویروس سیاسی پیدا کرده است.

شیوه جدید استیو بانون برای پخش ویروس سیاسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، استیو بانون راستگرای افراطی آمریکایی چندی پیش هنگام مصاحبه با رسانه ها به طرح اتهاماتی درباره مدل مقابله چین با کرونا پرداخت و مدعی شد چین باید مسئولیت مالی همه گیری این بیماری را به عهده بگیرد. این مخالف تندروی چین حقایق و قانون را نادیده گرفته است و با حرفهای تند و بدون توجه به اخلاقیات قصد دارد به فرافکنی در مورد چین بپردازد و دنیا را آشفته کند.

استیو بانون به عنوان مشاور ارشد سابق رئیس جمهور آمریکا نظریات سیاسی بسیار افراطی دارد، وی همیشه به جوسازی و تقابل علاقه داشته و اندیشه نژادپرستی و بیگانه هراسی را تبلیغ کرده است. پس از اخراج از کاخ سفید در اوت سال 2017 وی همچنان اندیشه جنگ سرد را در پیش گرفته و در همه جا تئوری چین هراسی را تبلیغ کرده است و قصد دارد با بیانات حیرت انگیز بار دیگر پا بر صحنه سیاسی بگذارد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، گویا بانون شیوه جدیدی برای پخش ویروس سیاسی پیدا کرده است، او اکنون با بیانات بسیار تند به یکی از شرورترین حمله کنندگان آمریکایی به چین تبدیل شده است. وی در مصاحبه اخیر خود حزب حاکم چین را متهم کرد که قصد دارد شیوع ویروس در چین را کاهش دهد اما به انتقال آن در سایر مناطق دنیا توجه نمی کند. او می خواهد با قرار دادن چین و جامعه دنیای در برابر یکدیگر، بهانه ای برای باج خواهی از چین دست وپا کند.

در حقیقت هر بهانه ای که بانون برای دروغگویی خود بتراشد، با اصول بین المللی منطبق نیست و هیچ استدلال قانونی هم ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر خاطرنشان کرده بود: چه آنفلوآنزای H1N1 که سال 2009 در آمریکا شیوع یافت و به 214 کشور و منطقه سرایت کرد و چه بیماری ایدز که پیش از آن در دهه 1980 در آمریکا شناسایی شد، یا بحران مالی که سال 2008 در آمریکا رخ داد و سراسر دنیا گرفتار آن شد هیچ کدام باعث نشد جامعه دنیای از آمریکا غرامت بخواهد اما افرادی مانند بانون به چه دلیل می خواهند از چین غرامت بگیرند؟

در زمان حاضر دانشمندان هنوز در حال تحقیق درباره مسئله منشأ ویروس هستند، همه مردم دنیا از این ویروس آسیب دیده اند؛ دشمن آمریکا این ویروس است نه چین.

خنده دار این است که بانون معلم پیشین کاخ سفید خواستار گروگانگیری جامعه دنیای برای محاکمه چین شده است. این جاه طلبی، مضحک ترین جوک دنیا به شمار می رود. تیجانی محمد بنده، رئیس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در همین رابطه گفت که رهبری و شفافیت چین در جریان پیشگیری و مهار شیوع کرونا یک الگو محسوب می شود، کلیفورد لِین، کارشناس بیماری های همه گیر در آمریکا گفت، تجربیات و اقدامات چین در زمینه پیشگیری و مهار این بیماری، خلاقانه و آموزنده است و می تواند به کشورهای دیگر کمک کند. کوبوس فن اشتادن، کارشناس پژوهشگاه امور بین المللی آفریقای جنوبی گفت بحران شیوع کرونا موجب شده است همکاری آفریقا با چین نسبت به گذشته نزدیک تر شود.

همه این حقایق ثابت کرده است که چین همراه و شریک سایر کشورهای دنیا در پیشگیری و مهار ویروس کرونا بوده است. هیاهوی بانون درباره مقصر شناختن و غرامت دریافت از چین ، یک بازی سیاسی بیش نیست که تنها هدف آن نیز ایجاد آشوب در دنیا است.

در برابر ویروس، چین و آمریکا هر دو سرنشین یک قایق هستند و همکاری تنها گزینۀ صحیح برای آنهاست. مردم آمریکا باید به خوبی بدانند که اگر از تندروهایی مانند بانون پیروی کنند، شرایط شیوع ویروس کرونا در آمریکا ممکن است بیش از پیش از کنترل خارج شود و آینده آمریکا را با بحرانی بزرگ روبرو کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1031

به "شیوه جدید استیو بانون برای پخش ویروس سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه جدید استیو بانون برای پخش ویروس سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید