حمایت قاطع پکن از سازمان بهداشت جهانی

به گزارش مجله جاودان، وزیر خارجه چین با رد ادعاهای بی پایه و اساس آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی بر لزوم حمایت از این سازمان به عنوان اساسی برای چندجانبه گرایی تاکید نمود.

حمایت قاطع پکن از سازمان بهداشت جهانی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین با طعنه به اقدام آمریکا در تعلیق یاریهای اقتصادی این کشور به سازمان دنیای بهداشت گفت: در شرایط کنونی جنگ دنیای با شیوع ویروس کرونا حمایت از سازمان بهداشت دنیای و مدیرکل آن تضمین فلسفه و اصل چندجانبه گرایی است.

وی که شب گذشته با صورت تلفنی با تدروس آدانوم مدیرکل سازمان بهداشت دنیای صحبت میکرد تاکید نمود که این حمایت همچنین اقدامی برای تضمین صندلی سازمان ملل و نقش آن در حفظ یکپارچگی دنیا در روبرو با بحران ویروس کرونا است.

وزیر خارجه چین اضافه نمود: این تماس تلفنی برای نشان دادن این مساله است که دولت و ملت چین قویا از سازمان دنیای بهداشت حمایت می نمایند.

وی از بقیه کشورهای دنیا نیز خواست که رویکرد حمایتی از سازمان بهداشت دنیای داشته باشند.

وی با تمجید از ریاست تدروس بر سازمان بهداشت دنیای، انتخاب یک مقام سازمان ملل از کشورهای درحال توسعه و به ویژه قاره آفریقا (اتیوپی) را مهم خواند و گفت که آقای مدیر کل از زمان تصدی این سمت نقش خود را به خوبی ایفا نموده است و وطایف خود برای تضمین سلامت در سطح دنیای را به خوبی انجام داده است.

وی با طعنه به انتقادهای واشنگتن از اقدامات و رویکرد سازمان بهداشت دنیای تاکید نمود، انتقادها و حملات به این سازمان بی پایه و اساس هستند و از هیچ حمایت مردمی در سطح دنیا برخوردار نیست و هیچ کشور باوجدانی از آن حمایت نخواهد نمود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفت کشورش ارسال یاری های اقتصادی به سازمان دنیای بهداشت را متوقف خواهد نمود.

ترامپ درباره معلق کردن یاری اقتصادی به سازمان دنیای بهداشت گفته بود: ما پولی که سازمان دنیای بهداشت می دادیم را معلق می کنیم. آنها می توانستند زودتر [درباره شیوع این بیماری] اطلاع رسانی نمایند. باید باخبر می شدند اما احتمالاً اطلاع نداشتند.

او در ادامه سخنانش گفت: آنها درباره مسائل زیادی اشتباه نموده اند. به نظر می رسد چین محور هستند...این را آنالیز خواهیم کرد.

بسیاری از مقامات و کشورهای دنیا اظهارات و اقدامات ترامپ علیه سازمان بهداشت دنیای را محکوم نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1025

به "حمایت قاطع پکن از سازمان بهداشت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت قاطع پکن از سازمان بهداشت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید