صرفه جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوییل با افتتاح آزادراه غدیر

به گزارش مجله جاودان، تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت و افتتاح آزادراه جنوبی تهران گفت که آزادراه غدیر شریان حیاتی استان های تهران، البرز و قزوین است، پیش بینی شده در بیست سال اول بهره برداری از این پروژه صرفه جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوئیل محقق گردد.

صرفه جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوییل با افتتاح آزادراه غدیر

به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی درباره ساخت آزادراه جنوبی تهران (غدیر) گفت: این آزادراه که به نوعی نقش پدافند غیرعامل هم برای استان های البرز و تهران را ایفا می نماید، با مشارکت 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و پیمانکاری قرارگاه و سرمایه گذاری 30 درصدی دولت، مراحل نهایی را می گذارند و تقریباً تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه غدیر شریان حیاتی استان های تهران، البرز و قزوین است، گفت: این راستا آزادراهی بر سر چهار راه کریدورهای ترانزیتی شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب قرار گرفته است و در رشد ترانزیت عبوری از کشور مثمر ثمر است.

وی با بیان اینکه این راستا آزادراهی به طول 158 کیلومتر دارای دو باند و 6 خط عبور و عرض 37 متر است، اضافه نمود: این راستا آزادراهی 60 کیلومتر رمپ و لوپ دارد و با این حساب طول کل پروژه آزادراه حدود 220 کیلومتر است.

خادمی اضافه نمود: آزادراه غدیر از آبیک در تقاطع آزادراه قزوین-کرج شروع می گردد و پس از گذشت از تقاطع ماهدشت با آزادراه تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم تقاطع دارد و به محدوده چرمشهر در آزادراه قم گرمسار متصل می گردد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه این راستا آزادراهی در قالب چهار قطعه ساخته شد، گفت: این راستا آزادراهی چهار تقاطع ریلی نیز دارد و از چهار خط آهن هم عبور می نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیر آزادراه ها در کاهش سوانح رانندگی، صرفه جویی در زمان سفر، مدیریت بار ترافیکی، ارتقاء ایمنی سفر و کاهش مسائل زیست محیطی را از دستاوردهای آزادراه غدیر مطرح کرد.

وی اضافه نمود: کاهش متوسط 90 دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و کاهش متوسط 110 دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه نیمه سنگین از مزایای این راستا آزادراهی است.

خادمی توسعه آزادراه ها در کاهش مصرف سوخت را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: پیش بینی شده است در بیست سال اول بهره برداری از این پروژه صرفه جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوئیل محقق گردد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزایش ظرفیت ترافیک خروجی های غربی و جنوبی و شرقی تهران را از مزایای اجرای آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر مطرح کرد.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش فراوری آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و زیست محیطی در کلانشهرهای تهران و کرج و کاهش فراوری چهار و نیم میلیون تن دی اکسید کربن در بیست سال اول بهره برداری از مهمترین دستاوردهای آزادراه غدیر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1514

به "صرفه جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوییل با افتتاح آزادراه غدیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی 700 میلیون لیتر بنزین و 1600 میلیون لیتر گازوییل با افتتاح آزادراه غدیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید