عزم مدیران بانکی برای سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

به گزارش مجله جاودان، رسولی گفت: عزم و اتفاق نظر در مدیران ارشد بانک ها به منظور سرمایه گذاری برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد.

عزم مدیران بانکی برای سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن نشست صمیمانه ای را با مدیران تعدادی از بانک های کشور به منظور تقدیر از ایشان بخاطر گسترش همکاری ها در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی برگزار کردند.

در این نشست سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران علیرغم وجود مسائل اقتصادی ناشی از تحریم و اثرات ویروس کرونا با هدف ارتقاء و توسعه حمل و نقل ریلی با افزایش سرمایه گذاری در این بخش بخصوص در سال جهش فراوری، همکاری گسترده ای با بانک های مختلف و شرکت های سازنده ناوگان و شرکت های حمل و نقل ریلی بعنوان سرمایه گذار داشته است و در این رابطه بانک های عامل بطور جدی مارا در این راه کمک رسانده و همکاری صمیمانه ای داشته اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و البته با مساعدت هرچه بیشتر آن ها آماده ایم که قدم های بلندتری در راستا رونق و جهش فراوری در این صنعت برداریم.

رسولی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری مناسب در صنعت حمل و نقل ریلی و ظرفیت های ارزشمند فراوریی موجود در کشور گفت: در شرکت راه آهن، یک زیست بوم سرمایه گذاری تدوین شده که در این زیست بوم، دو نقش برای پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی تعریف شده است. نقش نخست برای شرکت راه آهن است تا به عنوان تسهیل گر از جانب دولت، تسهیلات لازم به بخش خصوصی ارائه کند و نقش دوم، به عنوان سرمایه پذیر است تا به صورت مشارکت عمومی با بخش خصوصی وارد ارتباط گردد.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: اکنون برای سرمایه گذاران به تناسب نوع پروژه و نوع سرمایه گذاری بسته های حمایتی تدوین شده است؛ به نحوی که جذابیت لازم برای سرمایه گذاران و تامین کنندگان سرمایه به ویژه بانک ها وجود داشته باشد.

وی اضافه نمود: در این بسته ها تدابیر لازم برای بخش مدیریت ریسک و کاهش ریسک در نظر گرفته شده است.

رسولی گفت: شرکت راه آهن در صدد است با ساز و کار های قانونی، بخش اقتصادی مورد احتیاج پروژه ها را تا حدود 20درصد به وسیله منابع سرمایه گذاران و مابقی بصورت وجوه اداره شده دولت و منایع بانکی با حمایت و در صورت احتیاج ضمانت، توسعه حمل و نقل ریلی را سرعت بخشد، به نحوی که برآیند این اقدامات طوری باشد که محیطی جذاب برای سرمایه گذاری فراهم گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بعضی از مسائل مطرح شده از سوی مدیران بخش های خصوصی صنعت حمل و نقل ریلی کشور اظهار کرد: همواره بین بانک ها و مشتریان انتظاراتی به صورت دو سویه وجود دارد که باید در تعامل سازنده و مثبت نتیجه توسعه سرمایه گذاری و خدمت به مردم عزیزمان باشد. انتظار تسهیل گری، سرعت و تخفیف در تضامین از سوی متقاضیان و وجود مقررات خاص از سوی بانک ها در همه جای جهان وجود دارد. اما مهم این است که امروز مدیران بانک های کشور اراده همکاری با راه آهن را دارند و مقام عالی وزارت هم تایید کردند و بانک ها نیز لبیک گفتند و اکنون این عزم و اتفاق نظر در مدیران ارشد بانک ها به منظور توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد.

رسولی گفت: صرفا یکسری مسائل تکنیکی وجود دارد که امیدواریم با جلسات اختصاصی که با حضور شرکت ها و مدیران بانک ها خواهیم داشت، رفع شوند.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: راه آهن اهداف بلندی را برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری تعریف نموده است. یکی از ارکان اصلی برای تامین سرمایه در این صنعت، بانک ها هستند. اکنون ما با بیشتر بانک ها توافق و همکاری خوبی داریم. خوشبختانه نگاه بانک ها به پروژه های ریلی نگاه خوبی است و ما احتیاج داریم که برای سرمایه گذاری بیشتر، این همکاری ها را گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1241

به "عزم مدیران بانکی برای سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم مدیران بانکی برای سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید