لاوروف: واکنش ها به بازداشت ناوالنی، منحرف کردن توجهات از بحران لیبرالیسم است

به گزارش مجله جاودان، وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری آنلاین امروز (دوشنبه) عنوان داشت واکنش کشورهای غربی به بازداشت ناوالنی به معنای انحراف از راستا توجه به بحران لیبرالیسم است.

لاوروف: واکنش ها به بازداشت ناوالنی، منحرف کردن توجهات از بحران لیبرالیسم است

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این نشست خبری گفت: ما شاهد این بودیم که چطور آنها درباره اخبار بازگشت الکسی ناوالنی به روسیه گزارش می دادند. احساس می کنم آنها چطور درباره اظهارنظر در این مورد شادمان می شوند. آنها شادمان هستند چون سیاستمداران غربی فکر می نمایند که می توانند توجه را از عمیق ترین بحران ها در الگوی توسعه لیبرالی که خودشان ایجاد نموده اند، منحرف نمایند.

این دیپلمات روسی همچنین گفت که غرب باید بازی منصفانه ای را تضمین کند و کوشش کند تا مسائل داخلی را به وسیله همکاری بین المللی قابل قبول به جای رسیدگی به دلایل خارجی به منظور توجیه چنین اقداماتی حل و فصل کند: هیچکس نمی تواند مسائل را بدون دخیل کردن و به کار بردن فرمت های چند جانبه بین المللی حل و فصل کند.

لاوروف همچنین گفت، روسیه از واکنش آلمان درباره تحقیقات بازرسان این کشور مربوط به مسمومیت ادعایی ناوالنی، منتقد کرملین راضی نیست و احتمالا یک درخواست دیگر مطرح خواهد نمود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اوایل روز یکشنبه گفته بود که پاسخ برلین درباره این پفراینده چیزی در بر نداشته است.

لاوروف ادامه داد: درخواست های ارسال شده برای دفتر دادستانی کل آلمان حق ماست. فکر می کنم یک درخواست دیگر باید ارسال گردد چون همکاران آلمانی ما نباید احساس نمایند که به وظایف خود عمل نموده اند. این پاسخ از سوی دفتر دادستانی آلمان قابل قبول نیست.

فهرست افراد برای تبادل اسرا میان ارمنستان و آذربایجان معین شده است

سرگئی لاوروف در ادامه این کنفرانس خبری گفت: ارتش های روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حال حاضر فهرستی از بازداشتی هایی را که باید پس از درگیری های قره باغ تبادل شوند، معین نموده اند. هم ارمنستان و هم جمهوری آذربایجان مسائلی را در دسته بندی این فهرست از بازداشتی ها و افراد مفقود تجربه نموده اند. دو طرف اما شروع تبادل را مدیریت نموده اند.

لاوروف ادامه داد: وظیفه اصلی حل این مشکل است که در دسامبر 2020 در استان هادروت رخ داد، جایی که گروهی عظیم از سربازان وظیفه ارمنستان در اواخر نوامبر سال گذشته میلادی مستقر شده بودند. 62 تن برای یک هفته یا 10 روز در شروع دسامبر به گروگان گرفته شدند. دولت باکو مدعی است که مساله تبادل بالقوه باید به صورت جداگانه مورد آنالیز قرار گیرد، چون آنها پس از آتش بس در این استان مستقر شده اند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید نمود: ما بر ادامه تبادل نظرها به منظور رسیدگی به این مشکل بر اساس اولویت های اصول مورد نظر تاکید داریم. من با وزیر خارجه ارمنستان تبادل نظر داشتم و کوشش می کنیم تا فهرستی را از افراد مفقود نهایی کنیم. ارتش روسیه اکنون با ارتش های دولت های ایروان و باکو به منظور مشخص فهرست های اسامی و اینکه این افراد کجا هستند، ارتباط دارد. نیروهای صلح بان روسی در این فرایند تبادل به جمهوری آذربایجان و ارمنستان یاری می نمایند.

کنفرانس خبری آنلاین لاوروف به همراه زاخارووا

مسکو به دنبال رابطه با نخست وزیر ژاپن است

لاوروف در ادامه نشست خبری خود گفت: روسیه نگرانی های امنیتی خود در ارتباط با منطقه آسیا-پاسیفیک را با ژاپن در میان گذاشته اما هنوز جوابی نگرفته است. ما فهرستی از این نگرانی ها را به دست توکیو داده ایم.

وی همچنین درباره این مساله نیز گفت که هدف رزمایش های روسیه و چین اصلا ژاپن نیست و پکن و مسکو تنها به دنبال تضمین آمادگی ضربتی نیروهای هوایی هستند تا از مرزهای خود دفاع نمایند.

دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه همچین روابط محبت آمیز ای را که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با رهبران ژاپنی دارد، مورد استقبال قرار داد و همچنین بیان کرد که مسکو به دنبال ایجاد روابطی با یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن است که در سپتامبر گذشته میلادی در این سمت منصوب شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1502

به "لاوروف: واکنش ها به بازداشت ناوالنی، منحرف کردن توجهات از بحران لیبرالیسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: واکنش ها به بازداشت ناوالنی، منحرف کردن توجهات از بحران لیبرالیسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید