لایحه آمریکایی برای رقابت با فناوری چینی تصویب شد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز گذشته سنای آمریکا قانونی را جهت ارتقای قدرت این کشور برای رقابت با فناوری چین تأیید کرد.

لایحه آمریکایی برای رقابت با فناوری چینی تصویب شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طبق این قانون بودجه 190 میلیارد دلاری برای قدرتمندتر کردن بخش فناوری و تحقیقات آمریکا اختصاص می یابد. علاوه بر آن بودجه ای جداگانه و شامل 54 میلیارد دلار برای ارتقای فعالیت های تولیدی و تحقیقاتی در بخش نیمه رساناها و تجهیزات ارتباطات، از جمله 2 میلیارد دلار برای توسعه تراشه های مورد استفاده خودروسازان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر موارد گفته شده در قانون تأیید شده نو، چند بخش دیگر هم به چین مربوط است از جمله ممنوعیت دانلود تیک تاک روی دستگاه های دولتی و ممنوعیت خرید پهپادهایی که به وسیله شرکت های چینی با پشتیبانی دولت این کشور ساخته و فروخته می شوند.

بعلاوه قانون مذکور تحریم های وسیعی علیه شرکت های چینی اعمال می نماید که در حملات سایبری یا سرقت مالکیت معنوی از شرکت های آمریکایی شرکت نمایند.

به طور معمول قوانین پس از تأیید در سنا به کاخ سفید ارسال می شوند تا رئیس جمهور آنها را امضا کند. اما هنوز تعیین نیست قانون تأیید شده نو که به کاخ سفید ارائه شده شامل چه تغییراتی است و چه مدت زمان طول می کشد تا بایدن آن را امضا کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1743

به "لایحه آمریکایی برای رقابت با فناوری چینی تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه آمریکایی برای رقابت با فناوری چینی تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید