مادران باردار باید در خانه قرنطینه شوند

به گزارش مجله جاودان، مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مادران باردار خواست تا در شرایط فعلی در خانه قرنطینه شده و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

مادران باردار باید در خانه قرنطینه شوند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شیوا کاظمی با اشاره به تضعیف سیستم ایمنی بدن در مادران باردار گفت: زمانی که مادری باردار می گردد، بدن برای نگه داشتن جنین سیستم ایمنی را قدری ضعیف می نماید تا جنین دفع نگردد و به همین دلیل مادران باردار با توجه به ضعف سیستم ایمنی بدن آن ها جزو گروه های در معرض خطر کرونا محسوب می شوند.

وی افزود: در همین زمینه در کنار تمام توصیه های عمومی بهداشتی ازجمله شست وشوی مکرر دست ها با آب و صابون و رعایت فاصله 1.5 متری با افراد مشکوک توصیه می گردد مادران باردار در خانه قرنطینه شوند و جز در موارد ضروری به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مادران باردار باید در ماه های اول بارداری هرماه یک بار و در ماه های آخر هر دو هفته یک بار برای انجام یکسری مراقبت ها به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند، در راستای محافظت از مادران این تعداد مراجعات کاهش داده شده و از مادران باردار خواسته ایم تا به وسیله تلفن با پزشک معالج یا مرکز بهداشتی در تماس باشند و جز در موارد ضروری مراجعه حضوری نداشته باشند.

وی اعلام کرد: اطرافیان مادران باردار نیز باید رعایت موارد بهداشتی را داشته و حتماً فاصله دو متری را با مادران باردار رعایت نمایند و پیش از ورود به منزل باید تمام نکات بهداشتی را رعایت نموده و دست ها را به خوبی با آب و صابون بشویند.

این مسئول افزود: ویروس کرونا، ویروس سنگینی است و به راحتی به وسیله کف کفش قابل انتقال است، بنابراین توصیه می گردد محل قرارگیری کفش ها کاملاً از محیط خانه جدا بوده و حتماً به صورت منظم کار ضدعفونی این محل انجام گردد.

کاظمی در ادامه گفت: اطلاعات پزشکی در مورد ویروس کرونا چندان زیاد نیست، این ویروس فقط 2 ماه است شناخته شده، بنابراین اطلاعات چندانی در مورد آن نداریم، اما آن طور که محققان چینی طبق تجربیاتی که به دست آورده اند منتشر نموده اند، این ویروس انتقال عمومی نداشته، یعنی اگر مادری مبتلابه کرونا باشد، این ویروس به جنین او سرایت نمی نماید.

وی افزود: در حال حاضر به ماماها و پرستاران بخش های زایمانی اعلام نموده ایم که چنانچه مادری مشکوک به کرونا بود، بعد از به جهان آمدن نوزاد، از تماس پوست به پوست نوزاد با مادر پیشگیری نموده و بلافاصله بعد از قطع ناف نوزاد او را در محل جداگانه ای نگهداری نمایند.

کاظمی توضیح داد: چنانچه تست کرونای مادر باردار مثبت گردد، شیردهی این مادران به نوزاد خود ممنوع شده و باید در محل جداگانه ای قرنطینه شوند، اما اگر تست کرونا منفی شده و فقط علائم آنفلوآنزا باشد، با رعایت موارد بهداشتی ازجمله زدن ماسک مادر اجازه شیر دادن به نوزاد را پیدا می نماید.

این مسئول در مورد نحوه رعایت موارد بهداشتی در هنگام شیردهی مادران به نوزادان در شرایط فعلی گفت: توصیه می گردد مادران پیش از شیردهی به نوزادان خود حتماً دست ها را با آب و صابون شسته و سینه خود را نیز پیش از شیردهی به طور کامل شست وشو دهند.

کاظمی در انتها از مادران باردار خواست تا در صورت وجود هرگونه علائم ازجمله گلودرد، سرفه خشک، تب، تنگی نفس و ... حتماً به مراکز درمانی مراجعه نموده و بلافاصله مراحل درمان خود را شروع نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 767

به "مادران باردار باید در خانه قرنطینه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادران باردار باید در خانه قرنطینه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید