1500 بیمار خاص آذربایجان شرقی ضد کرونا واکسینه شدند

به گزارش مجله جاودان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه پس از تزریق واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، سالمندان مراکز نگهداری، پاکبانان و بیماران خاص می توانند برای واکسینه شدن به بیمارستان های تعیین شده مراجعه نمایند،گفت: طی 10 روز گذشته یکهزار و 500 بیمار خاص آذربایجان شرقی، ضد کرونا واکسینه شدند.

1500 بیمار خاص آذربایجان شرقی ضد کرونا واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه پس از تزریق واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، سالمندان مراکز نگهداری، پاکبانان و بیماران خاص می توانند برای واکسینه شدن به بیمارستان های معین شده مراجعه نمایند،گفت: طی 10 روز گذشته یکهزار و 500 بیمار خاص آذربایجان شرقی، ضد کرونا واکسینه شدند.

به گزرش خبرنگاران آذربایجان شرقی ،محمدحسین صومی اظهار کرد: بیماران خاص در این استان برای دریافت واکسن کرونا با همراه داشتن کارت بیماری و شناسایی از ساعت 9 تا 17 به بیمارستان های مشخص شده مراجعه نمایند.

وی با اشاره به استقبال کم بیماران خاص از دریافت واکسن کرونا، اظهار کرد: بیماران مبتلا به ام اس بالای 18سال باید به بیمارستان الزهرا (س) تبریز مراجعه نمایند اما از چهار هزار و 500 بیمار ام اس شناسایی شده در آذربایجان شرقی، تا به امروز تنها 600 نفر مراجعه نموده اند.

وی با اشاره به اینکه با بیماران تماس نیز گرفته شده است، اضافه نمود: بیماران پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه برای دریافت واکسن به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز مراجعه نمایند.

صومی ادامه داد: بیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی هم می توانند در چند روز آینده برای تزریق واکسن کرونا به بیمارستان سینای تبریز مراجعه نمایند؛ تزریق واکسن به گروه های مشخص شده در تمام بیمارستان های سایر شهرستان های استان انجام می گردد.

*تا به امروز 11 هزار نفر در آذربایجان شرقی ضد کرونا واکسینه شده اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورود 15 هزار دز واکسن کرونا به آذربایجان شرقی اطلاع داد و گفت: تا به امروز 11 هزار نفر بر اساس اولویت بندی اعلام شده در استان ضد ویروس کرونا واکسینه شده اند.

صومی خاطر نشان کرد: در مرحله اول واکسن ها به کادر درمان تزریق، و سپس اعلام شد که افراد مسن نگهداری شده در مراکز سالمندان نیز می توانند واکسینه شوند که این اتفاق هم افتاد.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله بعد مقرر شد پاکبان ها واکسینه شوند که تا به امروز بیش از هزار نفر از این گروه واکسینه شده اند و بقیه نیز در حال اجرا است.

صومی یادآور شد: سه مرحله از واکسن اسپوتنیک روسی و واکسن سینوفارم چینی و واکسن هندی وارد شده که هر یک از آنها گروه های هدف معینی دارد که بر اساس سند ملی واکسیناسیون مشخص شده است.

*مسافرت ها، شیوع کرونا را در آذربایجان شرقی افزایش داده است

وی همچنین تاکید نمود: مسافرت های نوروزی موجب افزایش شیوع کرونا در آذربایجان شرقی شده است.

به گزارش ایرنا اکنون بیش از 500 بیمار کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند؛ این تعداد قبل از تعطیلات نوروزی 400 نفر بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1586

به "1500 بیمار خاص آذربایجان شرقی ضد کرونا واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1500 بیمار خاص آذربایجان شرقی ضد کرونا واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید