موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول

به گزارش مجله جاودان، ایران خودرو با اعلام موتور خودرو تارا به بیان برخی ویژگی های این سدان پرداخته و نیز از برخی آپشن های این محصول نام برده است.

موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول

خبرنگاران - حبیب جلایی معاون طراحی مهندسی و خودکفایی ساپکو با اشاره به شرایط داخلی سازی پروژه تارا، با بیان این که پنج مگاماژول برای این محصول تعریف شده، گفت: در مجموع این مگاماژول ها، 825 قطعه و مجموعه در دستور کار خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قرار گرفته است.

تفاوت موتور TU5+ با TU5

جلایی با بیان این که خودروی تارا دارای پلتفرم داخلی و با نام و نشان ایران خودرو است و استایل و نمای بیرونی آن توسط تیم تحقیقات و طراحی و تکوین محصول ایران خودرو طراحی شده، اعلام نمود: در تولید این خودرو از نسل جدید موتور TU5 بهره گرفته شده است. موتور TU5+ از توان و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور TU5 برخوردار بوده و استاندارد آلایندگی یورو پنج را دارد.

ویژگی های تارا

وی با اشاره به برخی از مشخصات تارا، گفت: این خودرو مجهز به مولتی مدیا، ایربگ های جانبی (برای واریانت گیربکس اتوماتیک) و سیستم های مختلف ایمنی است که مشتریان توجه ویژه ای به آن خواهند داشت. از مشخصات استاندارد این محصول، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و فرمان برقی خواهد بود.

جلایی با بیان این که بدنه محکم و ایمن یکی از مشخصات برجسته خودروی تارا است که در تولید آن از نوع خاص فولاد با استحکام بسیار بالا استفاده شده، اضافه نمود: از دیگر ویژگی های پروژه تارا این است که چه در سطح بدنه و چه در سطح قطعات پلیمری، هم زمان با تعریف و اجرای پروژه از ظرفیت های بالای قالب سازان داخلی حداکثر استفاده شده است.

جلایی با اشاره به شرایط داخلی سازی پروژه تارا به تفکیک مگاماژول ها، ضمن بیان این که پنج مگاماژول در معاونت خودکفایی ساپکو فعالیت دارد، اظهار کرد: در مگاماژول قوای محرکه و سیستم های جانبی، یازده سیستم با 90 قطعه و در مگاماژول تزیینات داخلی و خارجی، چهارده سیستم با 324 قطعه و در مگاماژول بدنه و مکانیزم ها، هفت سیستم با 304 قطعه و در مگاماژول شاسی، 5 سیستم و 56 قطعه و در آخرین مگاماژول الکتریکال و الکترونیک، هشت سیستم با 51 قطعه تعریف شده است که در این مگاماژول از شبکه برق و الکترونیک کاملا بومی استفاده می شود.

معاون فنی و مهندسی ساپکو با اشاره به نقش و مشارکت شرکت های دانش بنیان در انجام پروژه تارا، اظهار کرد: در این پروژه به دلیل هم افزایی بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت و توان داخلی، در یک سال گذشته با شرکت های دانش بنیان مذاکره و توافقاتی صورت گرفت و این شرکت ها با سازندگان ایران خودرو مشارکت کردند.

امکان صادرات تارا در صورت رفع تحریم ها

وی در ادامه اظهار کرد: تعدادی از شرکت های زنجیره تامین ساپکو نیز با توجه به ظرفیت های موجود، از مجموعه های دانشی خود بهره گرفته و به شرکت های دانش بنیان تبدیل شدند که این موضوع موجب افزایش عمق خودکفایی شده است.

جلایی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در شرکت های قطعه ساز و مشارکت آنها در پروژه خودروی تارا، اعلام نمود: برای تولید تارا از خطوط رباتیک در فرآیندهای جوش و پرس قطعات استفاده می شود. در این پروژه علاوه بر استفاده از ظرفیت های موجود سازندگان، ظرفیت جدید و خطوط جدیدی در شرکت های قطعه ساز ایجاد شده است.

به گفته وی، بدین ترتیب سعی شده تا این خطوط جدید با اتوماسیون جدید و با استفاده از تکنولوژی های روز تجهیز شوند تا بتوانیم قطعات مورد نیاز را با توجه به سطح کیفی تعریف شده ایران خودرو تولید کرده و تحویل دهیم.

به گزارش ایکوپرس، وی با بیان این که تارا یکی از خودروهای به روز با امکانات بسیار مورد پسند مشتریان است، شرح داد: با توجه به کیفیت بالای قطعات و مجموعه های این محصول، در صورت رفع تحریم ها به راحتی قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را خواهد داشت.

منبع: بیت ران
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1435

به "موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور خودرو تارا و دیگر ویژگی های این محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید