نبود نیروی متخصص از مهمترین مسائل آموزش و پرورش همدان

به گزارش مجله جاودان، معاون آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان همدان گفت: مهم ترین مشکل آموزش و پرورش در حال حاضر نبود نیروی متخصص است و این عاملی مهم در پایین آمدن کیفیت آموزش است.

نبود نیروی متخصص از مهمترین مسائل آموزش و پرورش همدان

به گزارش خبرنگاران، بابایی سه شنبه 12 شهریور در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار کرد: با شیوه نامه موجود اگر مدرسه ای ظرفیتی دوبرابر از مدرسه ای دیگر داشته باشد و با این تعداد کم از مدیر و معاونان، دچار مشکل می شوند و کیفیت مدیریت پایین خواهد آمد چرا که هر چه تعداد دانش آموزان بالا رود تعداد بیشتری برای مدیریت آنها لازم خواهد بود و این مسئله ای است که متأسفانه حل نگردیده است.

معاون آموزش و پرورش متوسطه ناحیه یک همدان اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل دیگری که به آن توجه نگردیده، بحث سرپرست کارگاه های فنی و کاردانش است که مجبور شدیم به خاطر کمبود نیرو از سرپرستهای خود کم کنیم و این نیز پیامدهای ناگواری در بحث مدیریت به دنبال خواهد داشت.

بابایی با بیان کمبود ظرفیت برای این میزان تراکم دانش آموزان توضیح داد: متأسفانه برای پذیرش دانش آموزان با کمبود ظرفیت روبرو شدیم به طوریکه در مقطع متوسطه اول در مرکز شهر برای دانش آموزان شیفت بعد ازظهر تشکیل دادیم زیرا تراکم دانش اموز به قدری بوده که شیفت صبح جوابگوی این حجم از دانش آموزان نیست.

وی با اشاره به برگشت تعداد زیادی از دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی، گفت: اگر مدارس غیر انتفاعی به درستی وظیفه خود را در موضوع آموزش انجام می دادند ما شاهد برگشت تعداد زیادی از دانش آموزان نبودیم.

معاون آموزش و پرورش متوسطه ناحیه یک همدان با بیان اینکه مهم ترین مشکل آموزش و پرورش این است که نیروهای آموزشی ما تخصصی نیستند، اظهار داشت: اگرچه که به ما گفته گردیده است که نباید در اول مهر کلاس های مدارس خالی بماند اما اگر آموزش توسط نیروهایی غیرمتخصص انجام گردد کیفیت آموزش به شدت پایین خواهد آمد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان نیز با بیان اینکه کمبود نیروی متخصص گریبانگیر مدارس همدان است، گفت: فعالیت هیچ مدرسه ای نباید به خاطرکمبود نیرو و تجهیزات منحل گردد.

علی اصغر ناظری پور سه شنبه 12 شهریور در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان، با اشاره به اینکه اداره آموزش و پرورش شهرستان همدان هیچ مشکل خاصی ندارد مگر در زمینه نیروی انسانی متخصص، اظهارکرد: اگر مسئولین همت نمایند می توانند این مشکل را حل نمایند و هیچ مدرسه ای نباید به خاطرکمبود نیرو و تجهیزات منحل گردد.

وی در رابطه با اعتبار و بودجه اداره آموزش و پرورش، ادمه داد: اعتباری که در اختیار آموزش و پرورش قرار داده حدود 43 میلیارد تومان است که از این اعتبار باید برای نوسازی و بازسازی و تجهیزات مدارس استفاده گردد.

معاون سیاسی فرماندار همدان توضیح داد: مسئله ای که گریبانگیر مدارس است کمبود نیروی متخصص است که برای این حل این مشکل باید چاره ای اندیشید که کمیته ای بین ناحیه یک و دو برای آنالیز مسائل کارشناسی و کمبود نیروی متخصص تشکیل گردیده چرا که آموزش خوب دانش آموزان به دست اساتید ماهر و متخصص صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در همدان در بین مدارس مرکزی و حاشیه تفاوت چشمگیری به چشم نمی خورد، ادامه داد: مدارس حاشیه شهر و و روستاها باید بیش از مدارس مرکزی مورد توجه مسئولین باشد و در همه مباحث حتی در توزیع نیرو باید از سهم یکسانی برخورد باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان نیز گفت: تا مهرماه امسال، 13 مدرسه با 113 کلاس درس و زیربنای 18 هزار متر مکعب و با اعتباری افزون بر 180 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

فرزاد تیموری نیز در این نشست اظهار کرد: هنرستان محسنی علی آباد، پورمختار لالجین، اسلام آباد، معتمد آباد خزل، حمیدیه نهاوند و غیره بخشی از مدارسی هستند که تا مهرماه افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان تأکید کرد: در هفته دولت 6 پروژه کلنگ زنی گردیده است که با پیگیری نمایندگان استان، چهار مدرسه از بنیاد برکت در امزاجرد، سولان، شهرک بهشتی و دیزج به استان ابلاغ گردیده است. با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش و اردوهای طرح هجرت، مدارس و میز و نیمکت های فرسوده با اعتبار 100 میلیون تومانی بازسازی و به چرخه استفاده بازگشته است.

تیموری مطرح نمود: 2 میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و یاری آموزشی خریداری و در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت. همچنین 60 هزار متر مکعب ایزوگام خریداری و در اختیار مدارس قرار خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تأکید کرد: به مناطق 19 گانه آموزش و پرورش درباره تجهیز سیستم گرمایشی مدارس ابلاغیه فرستادیم تا قبل از آغاز مدارس نواقص این مدارس را رفع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 32

به "نبود نیروی متخصص از مهمترین مسائل آموزش و پرورش همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود نیروی متخصص از مهمترین مسائل آموزش و پرورش همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید