نمایشگاه خوشنویسی سروامید در ابهر برگزار گردید

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در زنجان، آیسان صادقی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه خوشنویسی سروامید و نکوداشت سعید بداغی معلم پیشکسوت و نویسنده ابهری گفت: این معلمِ پیشکسوت که در راستای ارتقای سطح فرهنگ، هنر و ادبیات کوشیده و تا به امروز پنج اثر به جامعه فرهنگی و ادبی تقدیم نموده است.

نمایشگاه خوشنویسی سروامید در ابهر برگزار گردید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در بیت بیت و خط خط اشعار و نوشته های این نویسنده ابهری عشق به وطن موج می زند، اضافه نمود: به همین دلیل خوشنویسان ابهری تصمیم گرفتند نمایشگاهی از اشعار این معلم گرانقدر برگزار نمایند.

صادقی نویسنده ابهری سعید بداغی را یکی از سرمایه های شهرستان و استان معرفی کرد و گفت: وی شاگردان بسیاری تربیت و تحویل جامعه داده است که در جامعه سرآمد هستند.

در ادامه نیز رئیس انجمن خوشنویسان ابهر گفت: نمایشگاه گروهی خوشنویسی با اشعار استاد سعید بداغی، این نمایشگاه با همراهی قابل تحسین 24 نفر از هنرمندان خوشنویس ابهر که دارای مدرک خوشنویسی ممتاز به بالا هستند، برگزار گردید.

علی ملکی اضافه نمود: برای برگزاری این نمایشگاه تعداد 40 اثر فاخر با اشعار شاعر نامدار ابهری به انتخاب هنرمندان در قالب خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق در معرض دید عموم و علاقه مندان نهاده شد.

وی ادامه داد: به منظور قدردانی از زحمات این شاعر و نویسنده گرانقدر حضوری نویسی خوشنویسان از اشعار این شاعر پیشکسوت نیز انجام شد.

نمایشگاه خوشنویسی سرو امید با همکاری هنرمندان محمد کلانتری، منوچهر قشلاقی، حسین افشاری، مجید نظری، محمد نقی بهرامی فرد، علی ملک، موسی نوروزی، محسن عطوفی، سولماز نوروزی، ایلناز نوروزی، محمد نوروزخانی، یداله بختیاری، حمید مجیدی، رحیم دودانگه، مسعود رضایی، فرشاد جعفری، اصغر شهبازی، رسول کاظمی، اسماعیل حسنی، امیرحسین شیخی، ابوالفضل جباری، غلامرضا طاهرخانی، غلامرضا حسینخانی، حسین ایمانی در فرهنگسرای نور ابهر برگزار گردید.

لازم به ذکر است، سعید بداغی، پیشکسوت اهل قلم، دبیر بازنشسته ادبیات، نویسنده و شاعری توانا در سال 1318 در شهر ابهر متولد شده است.

یاد ماندگار، کهن یادگار، پرواز بی بازگشت، در سوگ نارونو سنگ سرنوشت پنج کتاب چاپ شده وی بین سال های 1378 تا 1400 است.

وی در کتاب هایش از روی کشش های درونی نسبت به زبان شیرین فارسی و الهام از طبیعت زیبای ابهررود، ابیاتی را به فارسی و ترکی ابهری سروده است، ابهر را به بزرگی یاد نموده و همواره نسبت به شهر، دیار و طبیعت ابهر دلسوز بوده و مجموعه اشعارش گویای این مسئله است.

بنیاد اندیشه و اساس عواطف و احساسات وی در سرودن اشعار و داستان هایش اخلاق است و اشعار نغز و دلنشین و داستان های کوتاهی که وی از زندگی واقعی مردمان پیرامون خود باز می گوید بیش از هر چیز نشان از عشق او به ابهر دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2260

به "نمایشگاه خوشنویسی سروامید در ابهر برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه خوشنویسی سروامید در ابهر برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید