چرا چیپس و پفک اینقدر برای بچه ها ضرر دارد؟

به گزارش مجله جاودان، استفاده از این محصولات غذایی خود ممکن است باعث بروز بیماری هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز شود…

چرا چیپس و پفک اینقدر برای بچه ها ضرر دارد؟

یک متخصص تغذیه گفت: نمک موجود در چیپس و پفک، مزاج بچه ها را به سمت مواد غذایی پرنمک سوق می دهند.

دکتر قوام زاده اضافه کرد: مصرف چیپس و پفک می تواند زمینه ساز مسائل زیادی از قبیل افزایش فشار خون و بیماری های قلبی عروقی گردد و نمک موجود در آن علاوه بر ایجاد بیماری های مختلف باعث تغییر مزاج و علاقه بچه ها به سمت مواد غذایی پرنمک می گردد.

وی توضیح داد: مهمترین ماده زیان بخش این محصولات نمک است که البته امروزه کارخانه های سازنده این محصولات، سعی در کاهش دادن این ماده زیان آور در محصولاتشان هستند، ولی به هر حال در این محصولات نمک بسیار بالایی یافت می گردد که برای بچه ها به خصوص افرادی که مسائل زمینه ای دارند کاملا مضر است.

دکتر قوام زاده اضافه کرد: پفک ها به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول که شامل رنگ طبیعی هستند و ضرر نسبتا کمتری دارند ولی دسته دوم که دارای رنگ مصنوعی (همان رنگ مجاز خوراکی) می باشند به مراتب دارای ضرر بیشتری نسبت به نوع اول هستند. استفاده از این رنگ های مصنوعی خود ممکن است باعث بروز بیماری هایی مانند اختلالی روانی به نام سندرم بیش فعالی با عدم تمرکز گردد.

وی همچنین با بیان اینکه، استفاده از این مواد همچنین بر روی درس خواندن بچه ها تاثیر زیادی دارد، گفت: استفاده از موادی که دارای قند و نشاسته زیاد و بدون پروتئین هستند باعث خواب آلودگی در بچه ها و کاهش میزان توجه آنها به تکالیفشان شده که این خود تاثیر منفی بسزایی در تحصیل بچه ها دارد.

این استاد دانشگاه، با تاکید بر اینکه استفاده از محصولات کارخانه ای به دلیل استفاده از مواد اضافه کردنی (اسید سیتریک، نمک، رنگ ها و غیره) است، بهتر است تا حد امکان کمتر مصرف گردد، اظهار کرد: بهتر است به جای آنها از محصولات طبیعی مانند نان و پنیر و گردو، خرما که برای سلامت نیز مفید می باشند استفاده گردد.

وی همچنین با بیان اینکه، این محصولات برای بزرگسالان نیز مضر است، گفت: اما به دلیل شکل دریافت عادت غذایی در بچه ها بیشتر توجه خود را باید به آنها معطوف کنیم.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع : salamatnews.com

منبع: هفت گنج
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1012

به "چرا چیپس و پفک اینقدر برای بچه ها ضرر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چیپس و پفک اینقدر برای بچه ها ضرر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید