چرا ژل آلووئه را برترین فرآورده زیبایی برای صورت شما است؟

به گزارش مجله جاودان، جدا از اینکه آلووئه را درمانی مناسب برای سوختگی ها، بریدگی ها، جوش و اگزما است، بعلاوه برای دیگر مسائل پوستی مانند خشکی پوست، تحریک پذیری، خارش و چین و چروک هم مفید است. آلووئه را پوست را تسکین می دهد

چرا ژل آلووئه را برترین فرآورده زیبایی برای صورت شما است؟

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

جدا از اینکه آلووئه را درمانی مناسب برای سوختگی ها، بریدگی ها، جوش و اگزما است، بعلاوه برای دیگر مسائل پوستی مانند خشکی پوست، تحریک پذیری، خارش و چین و چروک هم مفید است. آلووئه را پوست را تسکین می دهد و هنگامی که به شکل موضعی استعمال می شود، التهاب و تحریک را کاهش می دهد. آلووئه را جدا از اینکه پوست را نرم و شفاف می سازد، گفته می شود که چین و چروک ها را هم کاهش می دهد.

آلووئه را یک گیاه با طراوت متعلق به دسته آلوئه است که متشکل از حدود 400 گونه است. در حالی که بیشترین گونه های این دسته بومی آفریقا هستند، این گیاهان را اکنون می توان در اغلب نواحی خشک در دنیا یافت کرد. در بین گونه های مختلفی که متعلق به دسته آلووئه هستند، آلووئه را محبوب ترین است نام آن به معنا آلووئه حقیقی است. تاریخچه مصارف آلووئه را به زمان مصریان باستان برمی شود. آن ها آلووئه را به اسم ʹگیاهی از ابدیتʹ در نظر می گرفتندو برگ های آن را به همراه فرعون ها دفن می کردند. این گیاه بعلاوه بعلاوه برای بهبود کبودی ها و زخم ها و به اسم یک مسهل استفاده می شد. امروزه آلووئه را یکی از مواد مهم در داروها و مواد آرایشی گیاهی مختلف است. این گیاه به شکل های مختلف مانند ژل، عصاره و مکمل ها استفاده می شود. این گیاه بعلاوه به طور گسترده به اسم یک درمان موثر برای بیماری های طبی مختلف استفاده می شود و برای مراقبت های پوست و مو بسیار تقاضا دارد.

مطالعات نشان می دهند که آلووئه را شامل ترکیباتی مانند پلی ساکاریدها، مانان ها، آنتراکوئینون ها و لکتین ها است که مسئول منافع سلامتی این گیاه شناخته می شوند. گفته می شود که استفاده از ژل آلووئه را برای بهبود بافت و رنگ پوست موثر است. بدیهی است که آلووئه را ترکیبی در بسیاری از فرآورده های زیبایی است.

آلووئه را برای پوست

ژل آلووئه را برای رهایی از اثرات آفتاب سوختگی بر پوست موثر است.

این گیاه مرطوب کننده خوبی است، بنابراین برای پوست خشک و ترک خورده مفید است.

این گیاه برای حذف سلو های پوستی مرده مفید است و این امر جذب مناسب ترکیبات سالم در این گیاه را تسهیل می نماید.

آلووئه را غنی از ویتامین C ویتامین E می باشد که پوست را تغذیه می نماید و بروز آثار پیری جلوگیری می نماید.

ژل آلووئه را لکه های تیره موجود بر روی پوست را روشن می نماید و پیگمانتاسیون را کاهش می دهد.

مصرف منظم آلووئه را ممکن است آکنه و جای زخم را بهبود بخشد.

بنابراین ژل آلووئه را می تواند پوست را نرم و شفاف سازد و چین و چروک ها یا نقاط تیره را کاهش دهد یا از آن ها جلوگیری کند.

اگر شما سابقه هر گونه حساسیت را دارید، اندازه کمی از ژل آلووئه را را بر روی بازویتان استعمال کنید و اجازه دهید برای مدتی باقی بماند.اگر واکنش های آلرژیک در شما ایجاد نشد،می توانید آن را بر روی صورت تان بهره ببرید. ابتدا با مقادیر خیلی کم شروع کنید و تدریجا افزایش دهید. به هر حال واکنش های آلرژیک به آلووئه را بسیار نادر است مگر اینکه ژل خالص نباشد یا شامل مواد آلرژی زا دیگری باشد.

چگونگی مصرف

این ژل در بازار با نام های تجاری مختلف در دسترس است. شما ممکن است هریک از آن ها را خریداری کنید، ژل آلووئه را خالص را انتخاب کنید که از برگ های آلووئه را تازه استخراج می شود. همه آنچه شما انجام می دهید این است که پوسته بیرونی سبز برگ ها را جدا کنید و مغز ساقه داخل آن را بهره ببرید. شما ممکن است برگ ما را برش دهید و ژل را مستقیما استعمال کنید یا پوسته بیرونی را جدا کنید و سپس ژل را بهره ببرید (مطمئن شوید که شیره زردرنگ کاملا از پوسته بیرونی حذف شود زیرا که می تواند باعث التهاب پوستی تماسی در بعضی از افراد شود). ژل را بر روی صورت استعمال کنید و آن را بعد از سی دقیقه بشویید. بعضی افراد اجازه می دهند تا ژل در طول شب بر روی پوست باقی بماند. شما ممکن است در پی ژل های آلووئه را تجاری در دسترس و یا دیگر فرآورده های آلووئه را مانند کرم ها، لوسیون ها و صابون ها باشید. ماسک های صورت هم ممکن است با ژل آلووئه را تهیه شوند.

آلووئه را با جو و عسل

شما می توانید با ترکیب مقادیر برابر (یک قاشق غذاخوری) از ژل آلووئه را، جو پودر شده، عسل و بادام پودر شده یک ماسک صورت بسازید. آن را بر روی صورت و گردن استعمال کنید بعد از بیست تا سی دقیقه با آب ولرم شتستشو دهید.

آلووئه را با ماست

گفته می شود که آلووئه را با برای پوست اعجاز می نماید. شما ممکن است اندازهی آب خیار هم به این ترکیب اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری از ژل آلووئه را تازه با یک قاشق غذاخوری از ماست و چهار قاشق غذاخوری از آب خیار خالص را ترکیب کنید. بر روی صورت استعمال کنید و بعد از بیست دقیقه بشویید.

الووئه را با آرد جودوسر

شما ممکن است آرد جودوسر، خیار و ژل آلووئه را برای تهیه ماسک صورت بهره ببرید.یک خیار کوچک (پوست کنده شده) را بردارید و آن را در یک مخلوط کن به پوره تبدیل کنید. دو قاشق غذاخوری از هر یک از موارد آرد جودوسر و آب خیار را ترکیب کنید. قبل از اینکه سفیده تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید، به خوبی مخلوط کنید. ماسک صورت شما آماده مصرف است.

ژل خالص و طبیعی همواره برترین ژل آلووئه را برای صورت در نظر گرفته می شود اما اگر شما بعضی انواع تجاری را مفیدتر یافتید، ممکن است آن را به اسم گزینه آخر انتخاب کنید.

برطرف کننده مسئولیت: این مقاله تنها در خصوص مصارف موضعی آلووئه را می باشد. مصرف خوراکی آلووئه را به هر شکل باید تنها بعد از مشورت با پزشک و دستورالعمل درمانگر گیاهی دارای شرایط لازم شروع شود.

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1852

به "چرا ژل آلووئه را برترین فرآورده زیبایی برای صورت شما است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ژل آلووئه را برترین فرآورده زیبایی برای صورت شما است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید