کشف یک کلیسا قرن ششمی در باغ کارگر ترکی

به گزارش مجله جاودان، این کارگر اهل پاسیفیک ترکیه در سال 2002 میلادی اقدام به خرید یک باغ 10 هکتاری در محل زندگی خود کرد که پس از گذشت سال ها تصمیم گرفت از این باغ درآمدزایی نموده و آن را به یک منبع درآمد خانوادگی تبدیل کند.

کشف یک کلیسا قرن ششمی در باغ کارگر ترکی

جهت دریافت خدمات نقشه کشی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این کارگر ترکی زمانی که تصمیم به کاشت نهال های نارنج در این باغ گرفت، متوجه موزائیک هایی در زیر خاک شده که از نظر ظاهری کاملا با موزائیک های معمولی متفاوت بوده و معین بود که از قدمت بالایی برخوردار هستند. سپس این کارگر اهل پاسیفیک به سرعت به مسئولان میراث منطقه خود خبر داد و آن ها نیز حفاری های مربوطه را شروع کردند.

مسئولان اداره موزه هاتای متوجه شدند که این باغ یک سایت فرهنگی درجه یک محسوب می گردد و باید با دقت بیشتری به حفاری آن بپردازند؛ از این رو نیروهای یاریی از بخش میراث فرهنگی شهر استانبول نیز برای حفاری این باغ اعزام شدند.

نکته جالب توجه این جاست که این تیم حفاری پیروز شده تا به امروز یک کلیسای رسولان مقدس قرن ششم، موزائیک های متنوع، اشکال مختلف حیوانات، مقبره های سنگی و بقایای استخوان را در این باغ کشف نموده و به ثبت برساند.

این در حالی است که این تیم متخصص معتقدند هنوز هم می توانند آثار جدیدی را در این باغ 10 هکتاری کشف نمایند که این کار احتیاج به زمان و تیم های حرفه ای بیشتری دارد.

گفتنی است که طی ماه های اخیر، بسیاری از مردم منطقه پاسیفیک برای حفاری این باغ داوطلب شده اند تا بتوانند به افزایش سرعت کشف آثار یاری نمایند. این افراد داوطلب تمایل دارند که حتی برای یک بار هم که شده این آثار قدیمی و کهن را لمس نمایند. آن ها معتقدند که این آثار موجب خرسندی و افتخار ماست و وقتی آن ها را از نزدیک می بینیم، شور و شوق برایمان به ارمغان خواهد داشت.

در این میان، مدیر موزه هاتای نیز اعلام نموده است که مطالعات طراحی سه بعدی این آثار کشف شده نیز شروع شده و به زودی نمایی دیدنی از این بقایا به شکل سه بعدی نمایش داده می گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1374

به "کشف یک کلیسا قرن ششمی در باغ کارگر ترکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک کلیسا قرن ششمی در باغ کارگر ترکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید