گلایه بانکی ها از مردم!

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/خوزستان با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و استان خوزستان، توصیه های بسیاری در مورد رعایت موارد بهداشتی و عدم حضور مردم در مراکز پرجمعیت ارائه شده است. در این زمینه بانک ها یکی از مراکزی هستند که باوجود این دستورالعمل ها، هنوز هم شاهد حضور جمعیت بسیار بالایی از مردم هستند.

گلایه بانکی ها از مردم!

به گزارش مجله جاودان، این موضوع مورد گلایه بسیاری از مدیران بانک ها و همچنین کارمندان آن ها واقع شده است؛ در ادامه صحبت های تعدادی از مدیران و کارمندان را می خوانیم.

مشکل اصلی بانک ها، حضور مردم است

رضا طاهری رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خوزستان در این باره اظهار کرد: در حال حاضر مشکل اصلی بانک ها در زمینه شیوع کروناویروس، حضور مردم است. مردم به دلیل انجام بسیاری از امور پیش پا افتاده و ساده که می توانند به صورت غیرحضوری نیز آن ها را انجام دهند، در بانک ها حاضر می شوند و این مساله کار مقابله با کروناویروس را سخت نموده است.

وی اضافه نمود: خوشبختانه تا به امروز هیچ فردی در بانک های استان در اثر بیماری کرونا فوت ننموده است اما با توجه به آماری که در بحث فوتی های این بیماری در شبکه بانکی کشور وجود دارد، باید گفت که بانک ها در زمینه ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر هستند و این مساله می تواند در ادامه بسیار خطرساز باشد.

کاهش تعداد شعب پذیرای مشتریان حضوری

طاهری همچنین با اشاره به انجام اقدامات مراقبتی در بانک های خوزستان جهت پیشگیری از انتشار احتمالی کروناویروس اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با استانداری خوزستان در راستای مقابله با کروناویروس، تعداد شعب بانکی فعال که پذیرای مشتریان حضوری خواهند بود، کاهش داده شده است.

وی اضافه نمود: از 25 اسفندماه تعداد شعب بانکی که مردم می توانند به صورت حضوری به آن ها مراجعه نمایند در سطح استان کاهش داده شده است تا بانک ها کمتر در معرض این ویروس خطرناک قرار بگیرند.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های خوزستان با بیان اینکه همه بانک ها باز هستند اما فقط در بعضی از شعب ارائه خدمات به مردم به صورت حضوری خواهد بود، توضیح داد: در هر منطقه تعدادی از شعب بانک ها به صورت منتخب به مردم به صورت حضوری خدمات ارائه خواهند کرد.

طاهری مطرح کرد: دیگر بانک ها برای پشتیبانی دستگاه های خودپرداز و سایر خدمات باز هستند اما مردم به صورت حضوری نمی توانند به این بانک ها مراجعه نمایند.

استفاده از نرم افزارهای بانکی برای مردم فرهنگ سازی گردد

همچنین یک کارمند بانک به مجله جاودان گفت: حضور مردم در بانک ها برای مشتریان و کارکنان بانک ها خطرناک است و مراجعه نمایندگان به بانک ها باید به این مساله بسیار مهم توجه جدی داشته باشند. باید فرهنگ سازی گردد تا مردم در شرایطی که کروناویروس جان بسیاری از هموطنان را گرفته است، کمتر به بانک ها مراجعه نمایند و امور بانکی خود را به صورت غیرحضوری و با یاری نرم افزارها انجام دهند.

وی ادامه داد: مشکل عمده ای که در بانک ها وجود دارد بحث تامین ماسک برای کارمندان است زیرا در مواجهه با ارباب رجوع قرار می گیرند و این مساله در بحث شیوع کروناویروس می تواند خطرساز باشد.

به گزارش مجله جاودان، حضور مردم در بانک ها در شرایطی که تاکید می گردد مردم در خانه ها حضور داشته باشند بسیار مورد گلایه کارمندان و روسای بانک ها است. آمارهای ارائه شده در مورد افراد فوت شده در شبکه بانکی کشور نیز گواه این مساله است که مشتریان و کارمندان بانک ها به شدت در خطر ابتلا به کروناویروس هستند.

برای خرید نیازی به استفاده از ابزار فیزیکی کارت بانکی نیست

در این زمینه رییس یکی از بانک های خوزستان در گفت وگو با مجله جاودان، اظهار کرد: خدمات نوین بانک ها به شکلی است که تقریبا می توان گفت نیازی به حضور مردم در بانک ها نیست و مردم می توانند با یاری نرم افزارها و همچنین اینترنت امور بانکی خود را انجام دهند. مردم در این شرایط به یاری موبایل بانک هایی که در اختیار دارند علاوه بر عدم استفاده از پول نقد و مراجعه به خودپرداز، نیازی به استفاده از ابزار فیزیکی کارت بانکی ندارند و می توانند با همان موبایل بانک، وجه موردنظر را به هر حسابی که می خواهند انتقال و خرید خود را انجام دهند.

وی در مورد شرایط افراد کم سواد و بی سواد مطرح کرد: این افراد می توانند با کاتالوگ های آموزشی که از سوی بانک ها ارائه شده است، از نحوه و شرایط خدمات اینترنتی و نرم افزارهای بانکی آگاه شوند. در این زمینه همچنین می توانند از دیگر اعضای خانواده و یا بستگان نزدیک برای بهره مندی از خدمات غیرحضوری بانک ها یاری بگیرند تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و مجددا به روال عادی بازگردیم.

مراجعه نمایندگان به بانک ها موارد بهداشتی را رعایت نمایند

در این زمینه یکی دیگر از کارمندان بانک های استان به مجله جاودان گفت: بعضی از مردمی که به بانک ها مراجعه می نمایند اصلا بهداشت را رعایت نمی نمایند. ما کارمندان نیز در خطر ابتلا قرار داریم و از مراجعه نمایندگان به بانک ها درخواست داریم تا موارد بهداشتی مانند ماسک و دستکش را رعایت نمایند تا هم سلامت خودشان حفظ گردد و هم خطری برای سلامت دیگران به وجود نیاید.

این کارمند بانک مطرح کرد: تجهیزات مراقبتی در اختیار بعضی از بانک ها قرار داده شده و کارمندان از طریق ماسک و دستکش در محل کار خود حضور پیدا می نمایند. همچنین نسبت به ضد عفونی بانک ها نیز اقدام می گردد اما شاید همه این موارد به تنهایی برای مقابله با کروناویروس کافی نباشد و عدم حضور مردم در بانک ها می تواند به این مساله یاری کند.

بانک ها کانون انتشار ویروس کرونا هستند

یکی دیگر از روسای بانکی خوزستان نیز اعلام کرد: ما در بانک ها فقط نگران کارمندان نیستیم بلکه سلامتی مردم در اولویت است زیرا بانک ها کانون انتشار ویروس کرونا هستند. همه ابزار و وسایلی که در بانک ها وجود دارد با توجه به جمعیتی که در بانک ها تردد می نماید، آلوده هستند و شاید ضدعفونی مقطعی این ابزار و وسایل نتواند به خوبی مانع انتقال این ویروس گردد. در این زمینه بهتر است تا مردم به صورت غیر حضوری همه امور بانکی خود را انجام دهند.

فقط خدمات الکترونیک در بانک ها ارائه گردد

وی ادامه داد: درخواست داریم فقط خدمات الکترونیک در بانک ها ارائه گردد تا به این ترتیب شاهد حضور مردم در بانک ها نباشیم. این مساله می تواند در بحث مقابله با شیوع کروناویروس بسیار موثر باشد و به حفظ سلامتی کارمندان بانک ها و مردم نیز یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 905

به "گلایه بانکی ها از مردم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه بانکی ها از مردم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید