18 درصد از بانوان در راس امور قرار دارند

به گزارش مجله جاودان، خبرنگاران/همدان معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: در سال 96 تنها 13.6 بانوان در راس کار قرار داشتند و امروز این رقم به 18.10 درصد رسیده که تا سرانجام دولت یازدهم این میزان به 20 درصد خواهد رسید.

18 درصد از بانوان در راس امور قرار دارند

معصومه ابتکار شامگاه شنبه 23 آذر در شورای مشورتی زنان استان همدان، اظهار کرد: شوراهای مشورتی جمع های مشورتی ارزشمندی برای شنیدن صدای زنان در پست ها و صندلی های مختلف هستند.

وی بااشاره به جلسه شورای برنامه ریزی صبح استانداری، اعلام کرد: امروز در شورای برنامه ریزی اتفاق مهمی در موضوع زنان و خانواده رخ داد که برنامه اجرایی مبتنی بر داده های بومی استان و سند ارتقای شرایط زنان و خانواده با همکاری استانداری به تصویب رسید.این هجدهمین سندی است که تصویب می گردد و دستور کار نقشه راه استان با موضوع عدالت جنسیتی در آن نهفته است.

وی با بیان اینکه عدالت جنسیتی یکی از شاخصه های کارآمدی و اعتمادسازی نظام است و باید به طور جد مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: این سند دستور کار حرکت ما بوده و برگرفته از تعالیم دینی ما در سطح ملی و بومی است.

ابتکار با بیان اینکه ما از حرکت اقتضایی به تحقق عدالت جنسیتی رسیدیم، توضیح داد: شاخص های این سند در فصول عمومی و اختصاصی و در هفت شاخه ابلاغ شده که باید ملاک حرکت ما باشد.یکی از محورهای مهم کار ما انتصاب زنان در دولت بوده که از سال 96 باید 30 درصد زنان توانمند و شایسته در راس امور قرار گرفته و در تصمیم گیری ها حضور پیدا نمایند بنابراین نگاه دولت به بانوان بسیار هوشمندانه است که از وجود زنان توانمند بهره مند می گردد.

وی بااشاره به اتفاقات خوب استان در به کارگیری بانوان، ادامه داد: گزارش دانشگاه علوم پزشکی بسیار امید بخش بوده و مسئولیت های مدیریتی و تصمیم گیری های سازنده زیادی در استان دیده می گردد.

وی اضافه نمود: در گذشته عقب ماندگی زیادی داشتیم و این تغییر چهره اتفاق ارزشمندی است و امیدواریم که حضور بانوان در آموزش های عالی بیش از پیش باشد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان توضیح داد: حرکت اجتماعی مهمی برای مقابله با جنگ مالی احتیاج است که ایجاد پویش زنان در عصر تحریم یکی از طرح های امور بانوان بوده که شامل زنان توانمند در عرصه تحریم و بنگاه کسب و کار توانمند بانوان در این عرصه است.

وی اضافه نمود: در کنار جنگ مالی جنگ روانی علیه کشور برای ناکارآمدی دولت وجود دارد و در اینجا نقش زنان بسیار مهم است تا با ترسیم واقعیت ها و ترسیم مسائل و تعامل سازنده بتوانند امید را در جامعه زنده نگهدارند.

ابتکار بااشاره به طرح ها و پروژه های ملی، ادامه داد: طرح ملی گفت و گوی خانواده طرحی ملی است که در استان همدان نیز قابل اجرا است همچنین با مشارکت میراث فرهنگی و توسعه طرح های بوم گردی با موضوع بانوان، طرح های جهادکشاورزی و ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح هایی در جهت پیشگیری و توان افزایی روی مهارت های زندگی شامل مهارت های مهم زندگی، تفکر نقادانه، حل اختلاف و گفت و گو که دارای اهمیت است، مطرح می گردد.

ابتکار اعلام کرد: آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج یکی از تکالیف امور بانوان است و این آمادگی را داریم برای تحکیم خانواده انجام دهیم همچنین برای سمن ها نیز علاوه بر دوره های توان افزایی و حمایت از آنها حمایت از صندوق های خرد بانوان را انجام می دهیم.

استاندار همدان نیز با بیان اینکه نقش سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان بسیار تاثیرگذار است که البته خلاهایی وجود دارد، اظهار کرد:سیاست دولت براین است که تاکید بر نقش آفرینی بانوان را در دستور کار قرار دهد و در این راستا زحمات زیادی کشیده شده است.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه توسعه اتفاق نمی افتد مگر اینکه از همه ظرفیت ها استفاده کنیم، اضافه نمود: بدون اغراق در خیلی از بخش ها، بانوان جلوتر از آقایان حرکت نموده اند.

استاندار همدان اظهار داشت: این باور را داریم که شرایط برای فعالیت بانوان بیش از گذشته فراهم شده تا قبل از خاتمه دولت سهم 30 درصدی بانوان برآورده گردد.

وی ادامه داد: خلاهایی برای به کارگیری بانوان وجود دارد که البته خود بانوان نیز باید مطالبه گر باشند و از مسئولان بخواهند.

شاهرخی اضافه نمود: از مدیرکل امور بانوان استانداری خواسته ام فردی را برای سمت بانوان معرفی کند اما تاکنون کسی را معرفی ننموده که این جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: شرایط ویژه ای برای حضور بانوان در عرصه های اجتماعی فراهم شده که از نمونه آن را می توان رفتن بانوان به استادیوم ها یاد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 644

به "18 درصد از بانوان در راس امور قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 درصد از بانوان در راس امور قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید