آکواریومی که می فهمد به کدام ماهی نگاه می کنید!

به گزارش مجله جاودان، یک آکواریوم مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به AI Aquarium طوری طراحی شده است که با ارائه اطلاعات مربوط به ماهی های مورد نظر می تواند به تماشاگران یاری کند.

آکواریومی که می فهمد به کدام ماهی نگاه می کنید!

یک آکواریوم مبتنی بر هوش مصنوعی در تایوان، با ردیابی چشم ببینده می فهمد که او به کدام ماهی نگاه می نماید و اطلاعاتی را در خصوص ماهی مورد نظر ارائه می دهد.

به گزارش نیو اطلس، هنگامی که به یک مخزن پر از ماهی در یک آکواریوم عمومی نگاه می کنید، تشخیص دادن این که هر کدام از چه گونه ای هستند، ممکن است سخت باشد. یک آکواریوم مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به AI Aquarium طوری طراحی شده است که با ارائه اطلاعات مربوط به ماهی های مورد نظر می تواند به تماشاگران یاری کند.

این آکواریوم مبتنی بر هوش مصنوعی که به وسیله موسسه تحقیقات فناوری صنعتی (ITRI) تایوان ارائه شده، اخیرا جایزه نوآوری را در نمایشگاه 2023 CES دریافت کرد.

یک دوربین سه بعدی که در بالای آکواریوم قرار گرفته است و رو به بیرون است، چشم های بیننده را ردیابی می نماید و می فهمد که ببیننده در حال نگاه کردن به کدام قسمت از مخزن است. دوربین دیگری که رو به داخل آکواریوم است، موقعیت همه ماهی ها را ردیابی می نماید. ویدیوی ثبت شده با دوربین دوم بلافاصله به وسیله یک الگوریتم تشخیص شی تجزیه و تحلیل می گردد و الگوریتم، هر ماهی را با عکس گونه های شناخته شده در یک پایگاه داده رایانه ای مطابقت می دهد.

آکواریوم هوش مصنوعی به واسطه مقایسه خط دید بیننده با موقعیت ماهی ها، نه تنها می تواند معین کند که بیننده در حال حاضر کدام ماهی را نگاه می نماید، بلکه می تواند بفهمد که آن ماهی به چه گونه ای تعلق دارد. این اطلاعات روی یک صفحه شفاف میکرو LED نمایش داده می شوند که روی شیشه جلویی آکواریوم نصب شده است؛ به گونه ای که متن مستقیما در کنار چشم انداز دید شخص از ماهی قرار می گیرد.

اگر بینندگان اطلاعات بیشتری به جز نام ماهی بخواهند، از حرکات ساده دست برای ترغیب سیستم به نمایش جزئیات بیشتر استفاده می نمایند. سیستم آکواریوم هوش مصنوعی در حال حاضر در موزه ملی علوم و فناوری دریایی (NMMST) تایوان استفاده می گردد.

منبع: فرادید
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2213

به "آکواریومی که می فهمد به کدام ماهی نگاه می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریومی که می فهمد به کدام ماهی نگاه می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید