بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری شرکت های برتر ابلاغ شد

به گزارش مجله جاودان، سرمایه گذاری یکی از مولفه های اصلی توسعه مالی است هرچند این موضوع مدت هاست که در ایران نادیده گرفته شده است. بر اساس اظهارات معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل سرمایه در کشور طی 10 سال گذشته فرایند نزولی به خود گرفته است و شاهد استهلاک ماشین آلات صنعتی واحدهای مالی موجود هستیم.

بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری شرکت های برتر ابلاغ شد

برای توسعه مالی، مهیا کردن زمینه ورود سرمایه های تازه در فراوری، صنعت و دیگر حوزه های مالی باید مورد توجه قرار بگیرد.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه مالی را مستلزم افزایش سرمایه گذاری های مولد بر مبنای مزیت های رقابتی و تکمیل زنجیره های ارزش اسم کرد و در این راستا از ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری در طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر اطلاع داد.

بر اساس اظهارات او انعقاد تفاهم نامه همکاری برای توسعه سرمایه گذاری ها با شرکت های برتر فراوریی در دستور کار وزارت خانه قرار گرفته و شرکت های موصوف متعهد به سرمایه گذاری در بخش های مولد و پیشران مالی خواهند شد و ضرورت دارد وزارت خانه هم پشتیبانی و تسهیل امور فراوریی و سرمایه گذاری آنها را وجهه همت خویش قرار دهد.

او یادآور شد: تجربیات سایر کشورهای پیروز نشان می دهد، توسعه سرمایه گذاری به وسیله شرکت های عظیم فراوریی، نقش قابل توجهی در ایجاد پروژه های ملی و تحول مالی دارد.

زرندی گفت: در این بسته 14 مورد برای شرکت هایی که در این طرح مشارکت نموده اند دیده شده که البته در آینده تکمیل شده و توسعه می یابد.

بنا بر این گزارش، تا به امروز در مجموع 10 تفاهم نامه با 163 موضوع سرمایه گذاری به ارزش 452 هزار میلیارد تومان بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، شیرین عسل، آلومینیوم المهدی، ماشین سازی اراک و نفت سپاهان درمرحله اول و شرکت های ملی صنایع مس ایران، گروه صنعتی زر، معدنی و صنعتی گل گهر، ایران رادیاتور و سنگ آهن گهر زمین در مرحله دوم منعقد شده است.

این حجم از سرمایه گذاری در بازه زمانی 3 تا 5 سال آینده به وسیله شرکت های مذکور و با سرمایه گذاری بنگاه انجام می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1795

به "بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری شرکت های برتر ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته تشویقی برای توسعه سرمایه گذاری شرکت های برتر ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید