فراوری گوشت مرغ در کشور یک میلیون تن افزایش یافت

به گزارش مجله جاودان، معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی از اجرا طرح های توسعه ای در حوزه صنعت مرغداری اطلاع داد و گفت: فراوری گوشت مرغ با افزایش یک میلیون تنی از 1.6 میلیون تن به بیش از 2.6 میلیون تن در سال رسید.

فراوری گوشت مرغ در کشور یک میلیون تن افزایش یافت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مرتضی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در عرصه صنعت مرغداری، صنعت دام و طیور بعد از صنعت نفت در عرصه سرمایه گذاری را دومین صنعت دانست و گفت: صنعت دام و طیور با مشارکت بخش خصوصی انجام می گردد و این درحالی است که در ایجاد و راه اندازی صنایع حوزه نفت اعتبارات دولتی بیشتر نقش دارد.

وی، با اشاره به فراوریات محصولات حوزه طیور و دام از افزایش یک میلیون تنی گوشت مرغ اطلاع داد و اعلام کرد: فراوری گوشت مرغ در 8 سال گذشته بیش از یک میلیون تن افزایش یافت و از 1.6 میلیون تن در سال 1392 به 2.6 میلیون تن در سال گذشته رسید.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فراوری تخم مرغ در کشور توضیح داد: میزان فراوری تخم مرغ کشور به عنوان یکی از ارزان ترین منابع تامین پروتئین در سال گذشته به یک میلیون و 80 هزار تن افزایش یافت.

رضایی قیمت مرغ زنده در واحد های فراوریی را هر کیلوگرم 10 تا 11 هزار تومان دانست و اعلام کرد: درحالی که قیمت مصوب آن 14 هزار تومان معین شده است.

وی اعلام کرد: در این راستا با هدف خارج شدن فراوریکنندگان تخم مرغ از محدوده ضرر مجوز لازم برای صادرات مقداری از تخم مرغ فراوریی به خارج از کشور صادر شده است.

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صنعت دام و طیور با تامین غذای مردم روزانه 29.5 گرم پروتئین مورد احتیاج آن ها را فراوری می نماید گفت: این میزان در حد استاندارد های بهداشت جهانی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1644

به "فراوری گوشت مرغ در کشور یک میلیون تن افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گوشت مرغ در کشور یک میلیون تن افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید