تونل البرز اوایل مرداد افتتاح می گردد

به گزارش مجله جاودان، تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه اطلاع داد تونل البرز به اسم بزرگترین تونل غرب آسیا اوایل مردادماه امسال و در دولت دوازدهم افتتاح می گردد.

تونل البرز اوایل مرداد افتتاح می گردد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر نوبخت در جریان بازدید از آزادراه تهران-شمال به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از کوشش های این نهاد در تکمیل تونل البرز، عظیمترین تونل غرب آسیا واقع در منطقه 2 آزادراه تهران- شمال قدردانی کرد.

وی توضیح داد: آماده کردن 6.4 کیلومتر تونل کار قابل تحسینی است که وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان آن را به انتها رسانده اند.

معاون رییس جمهوری تاکید نمود: قطعه دوم آزادراه تهران-شمال در امسال افتتاح می گردد.

بنا بر اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، منطقه 2 آزادراه تهران-شمال به طول 22 کیلومتر از انتهای منطقه یک آزادراه در سه راهی شهرستانک آغاز و در محدوده پل زنگوله وارد جاده چالوس می گردد که احداث این منطقه 6 کیلومتر دیگر از جاده موجود را کوتاه می نماید.

بعضی از ویژگی های منطقه 2 آزادراه تهران-شمال شامل عبور 70 درصد راستا از داخل تونل، تعداد 59 رشته تونل در باند رفت و برگشت در مجموع به طول 37.2 کیلومتر، تعداد 29 دستگاه پل عظیم در باند رفت و برگشت در مجموع به طول 3.6 کیلومتر، است.

از دیگر ویژگی های منطقه 2 آزادراه تهران شمال می توان از حجم عملیات خاکی به اندازه سه میلیون مترمکعب، وجود طولانی ترین تونل آزادراهی، تونل های سه قلوی البرز هریک به طول 6.4 کیلومتر و طولانی ترین پل راستا به طول 330 متر نام برد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1770

به "تونل البرز اوایل مرداد افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونل البرز اوایل مرداد افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید