درخواست سناتورهای دموکرات از کاخ سفید برای اعمال تحریم علیه روسیه

به گزارش مجله جاودان، سه سناتور ارشد دموکرات در نامه ای به وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا خواهان اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه در ارتباط با ادعای مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شدند.

درخواست سناتورهای دموکرات از کاخ سفید برای اعمال تحریم علیه روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که رهبران دموکرات سنا از مایک پامپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا درخواست کردند که در واکنش به اتهامات علیه روسیه مبنی بر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تحریم هایی را علیه مسکو اعمال نمایند.

خبرگزاری تاس در این زمینه نوشت: این درخواست توسط چاک شومر رهبر اقلیت سنا، باب منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی و سناتور شرود برونم از ایالت اوهایو ارائه شده است. در این درخواست از پامپئو و منوچین خواسته شده است تمام افرادی که مسئول مداخله ادعایی روسیه در پروسه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند شناسایی و هدف تحریم قرار بگیرند.

هفته پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که سازمان های اطلاعاتی آمریکا به دونالد ترامپ گفته اند که روسیه در حال برنامه ریزی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

این روزنامه به نقل از چند منبع اطلاعاتی مدعی شده است که روسیه میخواهد هم در انتخابات درون حزبی دموکرات ها و هم در انتخابات سراسری نوامبر 2020 نفوذ و مداخله کند.

این روزنامه در ادامه تاکید نموده است که روس ها با مداخله در انتخابات به دنبال پیروزی مجدد دونالد ترامپ هستند.

نیویورک تایمز مدعی شده این افشاگری ترامپ را عصبانی نموده و او گفته دموکرات ها ممکن است از این مسئله علیه او استفاده نمایند.

این سناتورهای دموکرات در نامه خود به وزرای خارجه و خزانه داری آورده اند که هرگونه کم کاری در محافظت و دفاع از آمریکا در برابر تهدیدات جدی علیه امنیت ملی ما نوعی خیانت به شمار میرود.

دیمیتری پسکوف در واکنش به این ادعاهای جدید گفته، این ادعاها سراسر مزخرف و ناشی از بدگمانی است و احتمال می دهیم هر چه به انتخابات آمریکا نزدیکتر می شویم بیشتر گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 848

به "درخواست سناتورهای دموکرات از کاخ سفید برای اعمال تحریم علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سناتورهای دموکرات از کاخ سفید برای اعمال تحریم علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید