ضرورت تقویت کشت زعفران و گیاهان دارویی در کوهبنان

به گزارش مجله جاودان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:کوهبنان باید به سمت گیاهان دارویی و فراوری زعفران برود، چون شرایط اقلیمی مساعدی دارد.

ضرورت تقویت کشت زعفران و گیاهان دارویی در کوهبنان

جلسه کارگروه کشاورزی کوهبنان با حضور فرماندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و هیئت همراه، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس جهاد کشاورزی کوهبنان و رئیس اداره راهداری در دفتر فرماندار برگزار گردید.

مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: این شهرستان محرومیت های پنهانی فراوانی دارد لذا بنیاد مستضعفان نهاد آبادانی و پیشرفت را در شهرستان مستقر نموده که در بحث کشاورزی، لایه روبی قنوات، اجرای مزرعه الگو و. برنامه های خوبی را در دستور کار دارند.

او ادامه داد: کوهبنان از نظر کشت زعفران، کاشت گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد و در حال حاضر از جایگاه خوبی برخوردار هست که جا دارد در راستای توسعه مزارع فوق اقدام گردد.

توکلی ابراز داشت: در بحث لابه روبی و جداره سازی قنوات خسارت دیده از سیل پیشرفت کار 95 درصدی داریم و مابقی کار هم در حال اجرا است.

او تاکید نمود: بدنبال افزایش ظرفیت فراوری مرغداری ها در کوهبنان و بخش طغرالجرد هستیم تا شاهد افزایش مرغ مورد احتیاج شهرستان باشیم.

فرماندار کوهبنان اضافه نمود: باید از ظرفیت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در راستای ارتقای کشاورزی، پیگیری جهت اختصاص تسهیلات کم بهره، امهال وام های کشاورزی و.. بهره ببریم..... در ادامه علی اکبری مجیدی گفت: با توجه به شرایط کوهبنان مسائل سیل مرتفع شده، اما در بحث تهیه200کیلومترلوله، تسهیلات کم بهره برای توسعه مزارع گیاهان دارویی، احداث چاه نجف آباد جا دارد که بنیاد علوی همکاری نماید.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان اضافه نمود: احداث چاه ده ملک از مصوبات رئیس بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به شهرستان کوهبنان هست که حدود سه میلیارد تومان جهت حفر و تجهیز این چاه تخصیص داده شده است... در ادامه خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کوهبنان با کمبود مرغ روبرو هست جا دارد بنیاد مستضعفان و علوی در این راستا در کوهبنان سرمایه گذاری نمایند.

او خاطر نشان کرد: در بحث قنوات روستای گاز کهن دیده گردد، چون قنوات عقبه چند صد ساله دارند که در کشاورزی نقش آفرین هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اضافه نمود: باید کوهبنان را به سمت و سوی گیاهان دارویی و فراوری زعفران سوق بدهیم، چون شرایط اقیلمی مساعدی دارد و فراوری این محصولات احتیاج به آب کمتری دارد البته بالاترین عملکرد در این راستا مربوط به شهرستان کوهبنان هست.

او بیان داشت: خرده مالکی خسارت جدی به کشاورزی وارد می نماید، اما در کوهبنان با توجه به کشت زعفران و گیاهان دارویی بیشترین بهره وری از زمین های کشاورزی می گردد البته بحث امنیت غذایی هم باید مد نظر باشد.

خیراندیش ابراز داشت: با توجه به شرایط خاص شهرستان باید در راستای پرورش دام و طیور در کوهبنان سرمایه گذاری گردد و بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در این سمت و سو حرکت نمایند.

او ادامه داد: اداره راهداری کوشش کند که با انحراف مسیر آب های سطحی در دهستان خرمدشت جلوی خسارت وارده به کشاورزان در اثر سیل کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امهال وام های کشاورزی هم در دستور کار واقع شده است استان کرمان در بحث خسارت رتبه اول کشوری دارد که مربوط به سرمازدگی و خشک سالی است.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آذر 1401 بروزرسانی: 10 آذر 1401 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 2190

به "ضرورت تقویت کشت زعفران و گیاهان دارویی در کوهبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تقویت کشت زعفران و گیاهان دارویی در کوهبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید