فروش اموال دانشگاه ها نباید منبع تامین بودجه باشد

به گزارش مجله جاودان، رئیس دانشگاه الزهرا گفت: اموالی برای فروش به منظور تامین بودجه خود نداریم و مسئولان باید در این زمینه راهکار ارائه دهند.

فروش اموال دانشگاه ها نباید منبع تامین بودجه باشد

فریده حق بین رئیس دانشگاه الزهرا در گفت وگو با خبرنگاران، درباره بودجه دانشگاه گفت: برای تامین احتیاج های اقتصادی دانشگاه الزهرا به بودجه زیادی احتیاج داریم.

او اضافه نمود: از ابتدای سال جاری دانشگاه ها با تاخیر به پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی اقدام کردند که بودجه آن کافی نیست و سازمان برنامه و بودجه و نهاد های ذی ربط باید کوشش خود را برای تامین منبع اقتصادی دانشگاه ها بنمایند.

حق بین توضیح داد: کم بودن مقدار دریافتی استادان مطالبه ای است که در بین اعضای هیئت علمی ایجاد شده است و بحث رتبه بندی معلمان هم پیرو این قضیه به وجود آمده است که باید حتما به آن رسیدگی گردد.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: وزیر علوم و معاونان او برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی مجاهدانه در صحنه عمل می نمایند و به صورت دقیق واقف به این مطالبه و پاسخگویی آن از سمت نهاد های مربوطه هستند.

او اضافه نمود: مطابق قانون ذکر شده باید از محل فروش اموال اعتبار حقوق اعضای هیئت علمی را تامین کنیم، اما در این زمینه دانشگاه ها هیچ اموالی برای فروش به منظور تامین بودجه خود ندارند.

رئیس دانشگاه الزهرا تاکید نمود: منتظریم که مسئولان کشور در قبال این موضوع تدبیر خردمندانه داشته باشند تل بتوانیم این معضل را برطرف کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1961

به "فروش اموال دانشگاه ها نباید منبع تامین بودجه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش اموال دانشگاه ها نباید منبع تامین بودجه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید