مداخله آمریکا در امور داخلی چین با امضای قانون تایوان

به گزارش مجله جاودان، مقامات چینی معتقدند امضای لایحه تایپه از سوی دولت آمریکا دخالت جدی در امور داخلی چین در زمان همکاری های بین المللی برای مبارزه با کرونا است

مداخله آمریکا در امور داخلی چین با امضای قانون تایوان

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، رهبران آمریکا روز پنج شنبه 7 فروردین، لایحه تایپه سال 2019 را تبدیل به قانون کردند که این اقدام آن ها با صراحت سایر کشورها را در ایجاد روابط دیپلماتیک با چین منع می نماید و نیز به تایوان برای گسترش به اصطلاح فضای بین المللی یاری می نماید، این عمل، دخالت شدید در امور داخلی چین است.

لایحه یادشده به طور جدی مغایر اصل چین واحد و موضوعات سه کنوانسیون مشترک چین و آمریکا و قوانین و مقررات اصلی مناسبات بین المللی است و سیگنال اشتباه به تجزیه طلبان تایوان ارسال نموده و نیز ایجاد مانع جدی در همکاری های بین المللی کنونی برای مبارزه با کرونا به شمار می رود.

اکنون آمریکا به کشوری با بیشترین تعداد مبتلایان کروناویروس در جهان تبدیل شده است. اما در چنین شرایط بحرانی، آمریکا با نادیده دریافت امنیت جانی شهروندانش، سرگرم این لایحه شده که مایه تعجب جهانیان شده است. این اقدامات آمریکا نیز می تواند پاسخ به سوال جهان باشد که چرا آمریکا با وجود این که در صنعت پزشکی در جهان پیشروست، همچنان فرصت های پیشگیری از بیماری همه گیر را از دست داده است.

اکنون 180 کشور جهان با چین روابط سیاسی برقرار نموده اند. در زمان ویژه همکاری بنی المللی برای مقابله با کروناویروس، عملکرد آمریکا ایجاد مانع در همکاری بین المللی برای مبارزه با کروناویروس است. این نه تنها مانع همبستگی چین و آمریکا برای مقابله مشترک با بیماری همه گیر شده بلکه سلامت و امنیت جانی مردم آمریکا را نیز نادیده گرفته است.

برای حکومت تایوان، هر تلاشی به منظور گسترش به اصطلاح فضای بین المللی یا حفظ روابط دیپلماتیک در واقع بی نتیجه خواهد ماند. تحقق وحدت و شکوفایی ملی چین گرایش اجتناب ناپذیر عصر است و هیچ کس نمی تواند مانع آن گردد و هر گونه توطئه ای برای تجزیه چین با شکست رو به رو خواهد شد.

مساله تایوان با منافع اصلی چین ارتباط دارد و اصل چین واحد نیز بنیاد سیاسی روابط چین و آمریکا و شناخت مشترک جهان است. آمریکا بارها به تدوین لایحه مربوط به تایوان پرداخته که تنها شاهد مناقشات جدید در دو تنگه تایوان و مسائل بیشتر در روابط دو جانبه شده و در نهان نیز منافع ملی خود را از دست می دهد. ما از آمریکایی ها می خواهیم که با اصلاح اشتباهات خود، دست از بازی های تصویب لایحه مربوط به تایوان و مداخله در برقراری روابط سیاسی کشورهای دیگر با چین بردارند. در غیر این صورت با اقدامات بازدارنده جدی چین رو به رو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 940

به "مداخله آمریکا در امور داخلی چین با امضای قانون تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مداخله آمریکا در امور داخلی چین با امضای قانون تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید