تور ارزان اروپا: هزینه های نظامی، دفاعی اتحادیه اروپا در سال 2020 رکورد شکست

به گزارش مجله جاودان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2020 میلادی بیش از 225 میلیارد دلار در حوزه های نظامی-دفاعی هزینه کردند که این رقم طبق گزارش آژانس دفاع اروپا، یک رکورد محسوب می گردد.

تور ارزان اروپا: هزینه های نظامی، دفاعی اتحادیه اروپا در سال 2020 رکورد شکست

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2020 میلادی بیش از 225میلیارد دلار در زمینه های دفاعی و نظامی هزینه کردند که این رقم، یک و نیم درصد اقتصاد آنها محسوب می گردد.

رویترز اضافه کرد: اما بنابر گزارش آژانس دفاع اروپایی (EDA)کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه سرمایه گذاری های مشترک نظامی ناکام عمل کردند.

این گزارش می ا فزاید کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود 1.5 درصد اقتصاد خود را صرف هزینه های دفاعی کردند؛ رقمی که خوشایند واشنگتن است. دولت قبلی آمریکا به ریاست ترامپ خواستار اختصاص دادن حداقل دو درصد از فراوری ناخالص کشورهای اروپایی عضو ناتو برای هزینه های سنگین این نهاد نظامی-دفاعی شده بود و مدعی بود که بیشتر هزینه های نا روی دوش آمریکا سنگینی می نماید.

رویترز اضافه کرد: حامیان اروپایی که خواستار داشتن یک بنیه قوی نظامی اروپایی مستقل از آمریکا هستند، اعلام نموده اندخطرات هشدار دهنده برای کشورهای اروپایی رو به رجحان است، همانند خروج انگلیس از این اتحادیه و سیاست جنجال برانگیز دولت ترامپ مبنی بر اول آمریکا.

این گزارش می افزاید: با وجود کوشش برای ایجادی یک سیستم دفاعی مستقل اروپایی که در سال 2017 میلادی میاین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عمل آمد؛ اما طبق گزارش EDA ، اندازه همکاری و سرمایه گذاری مشترک کشورهای این بلوک در صندوق تسلیحاتی مشترککه به همین منظور راه اندازی شده است، کاهش نشان می دهد.

رویترز نوشت: آژانس دفاع اروپایی اعلام نمود که مشارکت و سرمایه گذاری اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این صندوق در سال 2020 نسبت به سال 2019 میلادی 13درصد کاهش داشته و این کاهش حدود چهار و نیم میلیارد دلار بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1939

به "تور ارزان اروپا: هزینه های نظامی، دفاعی اتحادیه اروپا در سال 2020 رکورد شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: هزینه های نظامی، دفاعی اتحادیه اروپا در سال 2020 رکورد شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید