پاکستان: دیگر با هند هیچ ارتباطی نداریم

به گزارش مجله جاودان، مشاور امنیت ملی پاکستان گفت، دیگر هیچ ارتباط غیرمستقیم یا محرمانه ای با هند برای از سرگیری گفتگوهای متوقف شده بین دو کشور وجود ندارد.

پاکستان: دیگر با هند هیچ ارتباطی نداریم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، به گفته موعید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان این ارتباطات بین اسلام آباد و هند به این علت متوقف شده که دهلی نو نتوانسته اعتمادسازی کند و یکی از دلایل این مساله، لغو شرایط ویژه کشمیر در اوت 2019 است.

وی در مصاحبهیی با شبکه خبری جئو پاکستان و با مطرح کردن این ادعا که دهلی نو در پی مصاحبه و از سرگیری مذاکرات است، اضافه نمود: دیگر تماسی با هند نداریم. این دهلی نو بود که به ما نزدیک شد و گفت که می خواهد درباره تمامی مسائل مورد مناقشه از جمله کشمیر مصاحبه کند اما ما شرط خود را برای از سرگیری مصاحبهها مطرح کردیم که یکی از آنها رسیدگی به مساله لغو شرایط ویژه کشمیر است.

پنجم اوت 2019، دولت هند ماده 370 و دیگر مفاد آن را مربوط به خودمختاری کشمیر از قانون اساسی لغو و آن را به دو قلمروی فدرالی تقسیم نموده است.

بر اساس اعلام عفو بین الملل، بعلاوه هند منطقه را محاصره، هزاران تن را بازداشت و محدودیت تردد وضع و اینترنت را در منطقه قطع کرد.

اسلام آباد هم در عوض روابط تجاری و دیپلماتیک خود را هند تعلیق کرد.

مشاور امنیت ملی پاکستان با پیش بینی این مساله که تغییری در موضع هند در ارتباط با لغو شرایط ویژه کشمیر دیده نمی گردد، گفت: از آن موقع تا به امروز آنها هیچکاری در ارتباط با این مساله انجام ندادند. هند پس از لغو شرایط ویژه در کشمیر گیر افتاده است. به نفع خودشان است که موضعشان را تغییر دهند.

وی با اشاره به نشست اخیر سیاستمداران کشمیری حامی هند با نارندرا مودی، نخست وزیر هند ادامه داد: دهلی نو حتی نتوانسته متحدانش را بر سر مساله مناقشه برانگیز کشمیر متقاعد کند. سیاستمداران کشمیری حامی هند آشکارا خواهان تغییر موضع هند شده و از مودی خواستند تا بر سر مساله کشمیر با اسلام آباد مصاحبه کند.

مقام های ارشد اطلاعاتی دو کشور در ژانویه امسال میلادی و با هدف از بین بردن ریشه تنش ها در امارات ملاقات داشتند. در آوریل هم سفیر امارات در آمریکا تایید کرد که ابوظبی بین دهلی نو و اسلام آباد برای یاری به دستیابی به یک رابطه سالم و عملگرا میانجی گری می نماید.

در مارس 2021، ارتش های هند و پاکستان برای احترام به آتش بس 2003 در سراسر خط کنترل توافق کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1764

به "پاکستان: دیگر با هند هیچ ارتباطی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: دیگر با هند هیچ ارتباطی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید