تور ویتنام ارزان: کوبا صادرات واکسن کرونا را با ارسال به ویتنام شروع کرد

به گزارش مجله جاودان، کوبا اظهار داشت واکسن کرونای سه دز خود را برای اولین بار صادر نموده است و محموله اولیه به اسم بخشی از قرارداد تامین پنج میلیون دز واکسن کرونا برای ویتنام به این کشور ارسال شده است.

تور ویتنام ارزان: کوبا صادرات واکسن کرونا را با ارسال به ویتنام شروع کرد

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از رویترز کوبا روز شنبه بیان کرد واکسن کرونای سه دز خود را برای اولین بار صادر نموده است و محموله اولیه به اسم بخشی از قرارداد تامین پنج میلیون دز واکسن کرونا برای ویتنام به این کشور ارسال شده است.

دانشمندان کوبا سه واکسن فراوری داخلی علیه کوید-19 فراوری نموده اند که همه آن ها در انتظار دریافت تایید رسمی از سازمان بهداشت جهانی هستند.

شرکت داروسازی دولتی بیوکوبافارما ، خبر صادرات واکسن خود را در روز شنبه در توییتر منتشر کرد. این شرکت هفته پیش هم اعلام نموده بود تا کنون در راستای طرح ایمن سازی 90 درصد از شهروندان کوبایی که قرار است تا ماه نوامبر به خاتمه برسد، دزهای کافی را فراوری نموده است.

بیوکوبافارما می گوید سالانه ظرفیت فراوری 100 میلیون دز واکسن های آبدالا، سوبرانا2 و سوبرانا پلاس را دارد، که به گفته این شرکت خطر بیماری شدید یا مرگ ناشی از کوید را تا 90 درصد کاهش داده است.

ملت های حوزه کارائیب تا کنون از این بیماری همه گیر آسیب زیادی دیده اند و صادرات حیاتی آن ها مانند گردشگری سقوط نموده است. بعلاوه فراگیری کرونا باعث کمبود غذا، دارو و سایر کالاهای اساسی در این کشورها شده است.

مایدا مائوری ، نایب رئیس شرکت بیوکوبافارما گفته است هنگامی که اهداف تامین داخلی محقق شد، کوبا عرضه واکسن به کشورهایی از جمله ایران و ونزوئلا را شروع خواهد نمود. ویتنام، آرژانتین و مکزیک ابراز امیدواری نموده اند به زودی واکسن های کوبا را فراوری نمایند. این در حالی است که هم اکنون هم تعدادی از کشورها از سایر داروهای کوبا در پروتکل های درمانی کووید -19 خود استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1828

به "تور ویتنام ارزان: کوبا صادرات واکسن کرونا را با ارسال به ویتنام شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام ارزان: کوبا صادرات واکسن کرونا را با ارسال به ویتنام شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید