500 هزار میلیارد تومان منابع از بورس در امسال تامین شد

به گزارش مجله جاودان، به گزارش خبرنگاران، فرهاد دژپسند امروز در یکصد و دومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران با اشاره سالگرد به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم به تمام آرمان هایی که در 4 دهه گذشته مورد نظر بوده، اما طی این مدت به ثمر نرسیده، دست یابیم.

500 هزار میلیارد تومان منابع از بورس در امسال تامین شد

وی با بیان اینکه در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کردم که باید هر سال هزار هزار میلیارد تومان باید تامین مالی مالی داشته باشیم، گفت: آن زمان گفته بودم که باید 50 درصد آن در بازار سرمایه محقق گردد که امروز با افتخار می گویم که در 10 ماهه اول سال جاری 500 هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است.

وزیر امور مالی و دارایی اضافه کرد: این در حالی است که در کل سال گذشته فقط 264 هزار میلیارد تومان تامین مالی شده بود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده وارد قرن جدید خواهیم شد، بیان داشت: به میمنت سال آینده باید کوشش کنیم تا با یاری بخش خصوصی به هزار و 400 هزار میلیارد تومان تامین مالی برای اقتصاد دست یابیم که اگر بتوانیم به این هم دست یابیم، می توانیم امیدوار باشیم که برای رشد مالی نیز برداشته ایم.

دژپسند با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای ما این بود که کشور را از وابستگی به نفت برهانیم، گفت: امروز حجم صادرات غیرنفتی ما از صادرات نفت گوی سبقت گرفته این در حالی است که روزی سهم صادرات غیرنفتی ما از کل صادرات فقط 2 درصد بود.

وی گفت: اگر حتی شرایط جنگ تحمیلی مالی برداشته گردد و دشمنان ما سر عقل بیایند رقمی که برای صادرات غیرنفتی متصور می گردد، بسیار بیشتر از صادرات نفت خام خواهد بود.

دژپسند با بیان اینکه صندلی بخش خصوصی و دولت امروز تغییر اساسی یافته و سهم دولت رو به کاهش است اضافه کرد: این مهم به خصوص با ابلاغ سیاست های اصل 44 اجرا شده و امروز بخش خصوصی ما مستقل است و وابسته به خارج و حکومت نیست.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: javedandld.ir شناسه مطلب: 1498

به "500 هزار میلیارد تومان منابع از بورس در امسال تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 هزار میلیارد تومان منابع از بورس در امسال تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید